Re: Win XP HE - konto Administrator

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 10 Mar 2005 - 23:25:50 MET

Użytkownik "Lukasz Stelmach" <steelman@polbox.no_spam.com.invalid>
napisał w wiadomości
news:slrnd304r0.fk7.steelman@vlana.telmark.warszawa.polska...
> Dnia Wed, 9 Mar 2005 00:17:16 +0100, Michal Kawecki namęczył(a) się
> i wypocił(a) coś takiego:

> Ale ja i tak tego nie potrzebuję ;->

To po co się pytasz? I co mnie to obchodzi w ogóle, czy potrzebujesz czy
nie.

[...]
> Brak kasy pomyłką? To znaczy firma ma do wyboru mieć kasę lub nie,
> szef się pomylił i wybrał, że nie chce mieć? ;)

Napisz to jeszcze raz tak, żeby można było zrozumieć o co Ci chodzi.
A jak chcesz sobie potrollować - to przenieś się na advocacy.

> Niestety to nie było 200zł tylko więcej. A w momencie kiedy

Doprawdy? Windows XP Home OEM - cena 319 zł, XP Pro OEM - cena 519 zł.
Ceny dzisiejsze brutto, sklep ProLine. Wyraźnie brakuje Wam dobrego
zaopatrzeniowca.

> z nagła trzeba kupić 10 sztuk sytuacjia staje marudna. Czy
> XP Pro Upg. pozwala na uaktualnienie od Home-ów?

IMO tak, ale dopytaj się jak jest z upgrade OEM na OEM.

[...]
> Z dość marnie opisaną zaawansowaną konfiguracją. A że monstrum?
> A spróbuj władować to na LiveCD albo podnieść z sieci na bezdyskowym
> sprzęcie.

Uruchamianie Windows XP na bezdyskowym sprzęcie jest zwykłą głupotą, do
tego kupuje się serwer W2k3 i na stacjach uruchamia się usługi
terminalowe. A LiveCD (w celach serwisowych oczywiście) zrobisz sobie
tutaj: Bart's PE Builder http://www.nu2.nu/pebuilder/ .

> Rzecz w tym, że ceny Windows są wysokie w porównaniu z możliwościami
> niedużych firm a biorąc pod uwagę ile komputerów potrzebują. To
> po prostu komplikuje sprawę.

Niespecjalnie interesuje mnie polityka cenowa Microsoftu, nie pracuję u
nich. Też bym wolał, żeby te ceny były niższe.

> Możliwości *dystrybucji* czyli co? System pakietów? Ilość dostępnych
> pakietów? Czy może łatwość konfiguracji?

Sam sobie odpowiedz, co bierzesz pod uwagę decydując się na instalację
którejś z dystrybucji.

> Właśnie dlatego preferuję Slackware. Ponieważ nie ma dystrybucji
> idealniej, której nie przydałoby się łatać to najlepsza według mnie
> jest taka, którą łata się prosto. Tu właśnie jest zasadnicza różnica
> między Linuksem a Windowsem, tego pierwszego *można* przykroić do
> swoich oczekiwań, przykrawanie zaś drugiego wymaga bardzo
> zaawansowanej wiedzy a nawet z tym nie zawsze jest możliwe. Jak w XP
> Pro przy standardowym ekranie logowania zmienić dekorację okien z
> Luny na tradycyjny?

Ja zaś wolę PLD.

> Ciao...

?

Wiesz co - mam dość takiej dyskusji. Mam wrażenie, że albo nie myślisz,
albo trollujesz, albo rżniesz głupa. Ciao.

--
M.     [MVP]                         "Use Google, stupid!"
/odpowiadając zmień px na pl/