Re: odzysiwanie danych

Autor: Michał Biek <mb_at_2.pl>
Data: Tue 08 Mar 2005 - 21:33:53 MET

Newspupil as "Piotr Smerda" via <piotrs00@go2hell.pl> in the thick of
news:10i667evlod.zevaehricsdt.dlg@40tude.net
> chkdsk /x jedynie odmontowuje wolumen do sprawdzenia, nie jest to
> "akcja" destruktywna, nie zmienia nic w danych na dysku - nie widzę
> związku z odzyskiwaniem plików, odmontowany wolumen można zamontować.
> Po chkdsk /f mogą być problemy ale jeśli tylko został zainstalowany
> Windows to na dysku nie powinno być błędów i chkdsk nie powinien nic
> pozmieniać.
> Przy formacie jest czyszczone MFT/FAT tak więc nazwy plików i
> wskaźniki na ich początek idą do /dev/null (czyli są kasowane).

O^O "mówi" na siakiś www np.:
1. /x Forces the volume to dismount first if necessary. All opened
handles to the volume would then be invalid (implies /F).
2. /x Use with NTFS only. Forces the volume to dismount first, if
necessary. All open handles to the drive are invalidated. /x also includes
the functionality of /f.
3. The /x switch doesn't work with the boot volume, and you can't lock the
volume (although the switch dismounts it).
4. /x odmontowanie napędu
5. /X wymusi deinstalację (odmontowanie) partycji, co może być przydatne
dla administratorów dużych sieci, jednak w żadnym wypadku nie powinno być
stosowane w domowych warunkach na dysku systemowym - grozi to utratą
danych.
6. /X wymusza odłączenie woluminu. Użytkownicy, którzy mają otwarte pliki,
tracą swoje dane. Wybór tej opcji wymusza tryb naprawiania wykrytych
uszkodzeń.
Moje CHKDSK /X wzięło się z old mem pkt. 5 i 6. Chyba nietrafnie, ale
zawsze może mnie ktoś "poprawić" :-)

P.S.
w spr. formatowania dokładniej jn.:
http://support.microsoft.com/kb/302686/pl