Brak sieci w XP - znowu!!

Autor: Andrzej Murawski <andrzej.murawski_at_wp.pl>
Data: Tue 08 Mar 2005 - 16:11:40 MET

Oto problem: po włączeniu kompa (stały dostęp do Internetu) łączy się z
siecią, pobiera automatycznie IP, bramę i adres DNS, po czym przestaje
łączyć się z Internetem i siecią. Odświeżenie adresu IP zwraca komunikat, że
dokończenie operacji nie było możliwe. OK., tylko jeżeli pobiera IP, to
znaczy że jest w stanie się łączyć. Pytanie zatem - co się dzieje??

Zaaplikowanie LSPFIX-a nie pomaga, program błędów nie znajduje. Pingowanie
działa tylko pod adres 127.0.0.1, w każdym innym przypadku utrata pakietów
jest 100%. Net view także pokazuje, że komp jest ślepy i głuchy.

Ostatnio podniósł się, gdy wypiąłem go z sieci, przeskanowałem KAV (świeże
bazy przyniosłem z robo) i zaaplikowałem LSPFIX-a. Wtedy KAV znalazł i
wyrzucił jakiegoś trojan downloadera. Niestety, po 3 dniach normalnego
użytkowania znowu padł - tym razem powtórzenie zabiegów nie dało efektu.
Zero błędów, zero wirusów. Co gorsza, w trakcie prób diagnozowania problemu
cały system mi się zwiesił i wyskoczył komunikat "hard error", który po
każdym kliknięciu "OK." wyskakiwał znowu i nie pozwalał powrócić do systemu.
Skończyło się twardym restartem systemu.

Dodam jeszcze, że w dość dziwnych okolicznościach z Autostartu zniknął mi
KAV Monitor, który powinien działać w tle - a nie działa, nie startuje z
systemem. Poza tym w którymś momencie XP Home Edition w trybie awaryjnym
zaczął być wyświetlany jako XP Media Center Edition.

Sam już nie wiem, co o tym myśleć. Podobna "przygoda" zdarzyła mi się parę
miesięcy temu i musiałem czyścić dysk, i wgrywać Windę na nowo. Tym razem
chciałbym powalczyć - choćby po to, żeby na przyszłość poradzić sobie lepiej
z kłopotem.

Moje parametry: Asus P4S533-MX, sieć na płycie SIS 900 based, twardy WD 120
GB JB, Win XP SP2 i poprawki do najnowszych, marcowych.