Re: LICENCJA W NAKLEJCE

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 05 Mar 2005 - 21:06:07 MET

Użytkownik "dude " <frykasek@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:d0c8qi$dak$1@inews.gazeta.pl...
> Witam,
>
> Dostałem notebooka z naklejką licencyjną pod spodem na Win XP Home.
> Czy to oznacza, że mogę zainstalować ten system i będzie on legalny?

W skrócie: nie. Stanowisko Microsoftu jest następujące (nieoficjalnie):

"Niektóre duże firmy takie jak HP, IBM, Toshiba sprzedając komputery z
oprogramowaniem OEM mogą postąpić na trzy sposoby:
- załączyć płytę CD z kopią zapasową programu i certyfikat
autentyczności,
- załączyć kopię zapasową programu na dysku twardym oraz certyfikat
autentyczności,
- załączyć tylko certyfikat autentyczności.

Zasady cesji oprogramowania zawsze określa Umowa Licencyjna dołączona do
produktu.

Zasady cesji oprogramowania w wersjach OEM i FPP (pakiet detaliczny):
Pierwotny użytkownik oprogramowania, może jednorazowo przekazać na stale
oprogramowanie oraz uprawnienia wynikające z Umowy Licencyjnej tylko
bezpośrednio innemu użytkownikowi, nie może oddać oprogramowania np. w
komis.

Oprogramowanie musi być przekazane w całości tzn. łącznie ze wszystkimi
częściami składowymi (które otrzymał klient w chwili zakupu produktu):
- nośnikami,
- dokumentacja,
- uaktualnieniami,
- umowa Licencyjna,
- Certyfikatem Autentyczności

Dodatkowo przy odsprzedaży oprogramowania strony powinny sporządzić
umowę przekazania.

Wersje OEM, należy odsprzedać/przekazać łącznie z komputerem."

--
M.     [MVP]                         " Google, stupid!"
/odpowiadając zmień px na pl/