Re: ghost+win2k

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Thu 03 Mar 2005 - 12:46:37 MET

Użytkownik <sylwusm@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
news:3a15.0000040f.4226f5b4@newsgate.onet.pl...
> [...]
[...]
> Jeżeli stary dysk był podpięty na primary master a system stał
> partycji podstawowej to podpinając nowy w to samo miejsce to plik
> boot.ini pozostaje bez zmian.Moze się mylę, bo nie mam przy sobie
> win2k aby to sprawdzić,ale przecież w boot.ini jest tylko zapis o
> tym na jakim dysku jest system, a więc w moim przypadku wpisy

I dokładnie o tym pisałem. Z tym że w Boot.ini jest zapisany nie tylko
numerek dysku, ale także m.in. numer kontrolera dysków oraz numer
partycji. Jeżeli więc podepniesz nowy dysk w miejsce starego i na obu
napędach jest identyczny układ partycji, to system musi ruszyć. Robiłem
to wielokrotnie bez żadnych komplikacji. O wcześniejszym ustawieniu
aktywnej partycji oczywiście nie wspominam, bo to podstawy...

> pozostają ważne dla obu dysków. Co innego podpis dysku.... ale
> najpierw sie z tym muszę uporać.

Usunięcie podpisu dysku będzie miało znaczenie, jak system ruszy ale nie
pozwoli się zalogować.

No i jeszcze jedna sprawa: nie piszesz jak duży jest ten dysk, więc
ostrzegam - jeżeli nie masz SP3, w rejestrze wpisu EnableBigLBA=1, zaś
dysk jest większy niż 128 GB - to możesz zniszczyć pierwszą partycję.

305098 - Obsługa 48-bitowego trybu LBA dla dysków ATAPI w systemie
Windows 2000
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;pl-pl;q305098

--
M.     [MVP]                         "Use Google, stupid!"
/odpowiadając zmień px na pl/