Re: Konwersja partycji extended na primary i boot systemu

Autor: pbas <pbas_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 02 Mar 2005 - 13:16:35 MET

> A gdzie są pliki ntldr i ntdetect.com? Powinny być tam gdzie Boot.ini,
> czyli na partycji aktywnej.

Przepraszam - moj blad ... plik boot.ini jest na dysku D:, czyli na partycji
podstawowej ktora jest aktywna. Pliki wymienione przez Ciebie rowniez sa na
D: tam gdzie boot.ini.

> I jeszcze raz się zapytam: czy jesteś _pewien_, że pierwsza partycja
> podstawowa miała literkę D a nie C, kiedy jeszcze system działał???
> Chodzi mi o to co raportował sam system, a nie o literki pokazywane
> Partition Magiciem.

Tak - na 100%

> Jak rozumiem, po ostatniej zabawie PMagiciem obie partycje są
> podstawowe. W takim razie na drugą z nich wgraj teraz pliki ntldr i
> ntdetect.com (Boot.ini już jest), ustaw ją jako aktywną i spróbuj
> wystartować system, Jeśli dalej będzie problem, to uruchom Konsolę
> Odzyskiwania z płytki instalacyjnej i wykonaj dwa polecenia: fixmbr oraz
> fixboot. Jeśli system się zacznie uruchamiać ale zatrzyma się z
> bluescreenem, to usuń podpis dysku wykonując fdisk /mbr z dyskietki
> DOS-owej.

Sytuacja obecnie wyglada tak, ze przekonwertowalem z powrotem partycje z
dyskiem C: na extended i wszystko dziala ok. Tak wiec zrobie popoludniu tak
jak napisales (przegram pliki) i sprobuje przekonwertowac partycje na
primary i zrobie ja aktywna. Jednak z Konsola Odzyskiwania nic nie wyjdzie
(jakby co). Nie zainstalowalem jej na czystym systemie a teraz nie moge jej
doinstalowac bo mam SP2 i krzyczy Windows o niezgodnosci wersji.

Pozdrawiam, Piotr