Re: Przechowywanie haseł w Windows

Autor: Igor Wawrzyniak <igor_at_sf-f.USUN_TO.pl>
Data: Tue 30 Nov 2004 - 16:11:35 MET

Tako rzecze Arkadiusz 'Black Fox' Artyszuk:

> Tak dla /mojej/ jasności to o co dokładnie chodzi? O zalogowanie
> użytkownika do danego programu używając danych konta systemowego?

Niejasno napisałem. Chodzi o zalogowanie użytkownika do systemu
(piszę bibliotekę GINA).

> Tylko czy aby na pewno chodziło tu o hasła systemowe, bo AFAIK hasła
> systemowe są szyfrowane w sposób "nieodwracalny"?

Tak, nie chodzi o odszyfrowanie, a o zastąpienie tego zaszyfrowanego
hasła innym, znanym.

> HKEY_LOCAL_MACHINE\SECURITY\SAM\Domains\Account\Users\000001F4
> odpowiada AFAIK za dane konta wbudowanego administratora. A przypisania
> odbywają się AFAIK w ten sposób, że ostatni ww. podklucz jest zapisanym
> w HEX ostatnim członem SID'a użytkownika. I tak: 1F4 (hex) = 500 (dec) a
> taką końcówkę na Administrator; 1F5 (hex) = 501(dec) - konto
> /wbudowanego/ gościa. Dalej już IMO sobie poradzisz.

Tzn. identyfikatory są w tej samej kolejności jak w
HKEY_LOCAL_MACHINE\SECURITY\SAM\Domains\Account\Users\Names?

> Obawiam się, że też będę tutaj "mało użyteczny" - przykro mi.

Z tego co znalazłem, to jest to celowo nieudokumentowane.
Więc chyba dam sobie spokój i zapiszę gdzieś to hasło.

--
Igor Wawrzyniak
Sygnaturka nieczynna do czasu napisania magisterki