Re: Konkurs inormatyczny

Autor: Wiktor S. <look_at_my.sig>
Data: Sun 28 Nov 2004 - 17:18:03 MET

> Przygotowuje się na konkurs informatyczny dla kalsy 3GM i mam kilka
> pytan.

> 1. Znalazlem zadanie: Co oznaczają numery na nagrywarce 16x/10x/40x i
> 4x/8x

google: nagrywarka 16x/10x/40x

odpowiedź masz na pierwszej stronie opisów (przy odnośniku do tom's
hardware)

podpowiedź: jak są dwa oznaczenia to znaczy że nie ma ostatniego

ile to jest "1x"?

google: prędkość 1x

i na pierwszej stronie wyników dowiadujemy się, ile to jest 1x dla CD i dla
DVD (to są różne jednostki)

> 2. Co oznacza zapis 115 kbps?

google: "co to jest kbps"

jedyny odnośnik, ale wyjaśnia (tylko że błędnie podaje, że kB to 1000B a nie
1024B (wiem wiem, że wymyślono potworki "KiB" i "MiB" no ale...))

> 3. Z ilu ścieżek składa się dyskietka (3,5) jeśli długośc każdego z
> 18 sektorów wynosi 512B?

google: dyskietka ścieżek

odpowiedź na stronie "Kilka informacji technicznych o dyskietkach"

> 4. Do komórli

stój! w jakim programie?

--
azarien