Re: WinXP Pro (en) + WinXp Pro (pl) <> wspolpraca w sieci lokalnej

Autor: Arkadiusz 'Black Fox' Artyszuk <black.fox_at_blackfox.org>
Data: Fri 26 Nov 2004 - 18:48:23 MET

Michał Wiatroszak wrote:

> Loginy i hasla sa identyczne we wszystkich opisywanych przypadkach.

Jakoś nie chce mi się w to wierzyć. ;-)

> Ustawilem je tak, choc po prawdzie nie bardzo mi sie chce wierzyc by
> tozsamosc hasel byla jakos bardzo konieczna

System udostępnia "dla użytkownika", którego identyfikuje na podstawie
pary login/hasło. Jeśli lokalnie nie ma /założonego/ konta o takim
loginie i haśle jakie jest używane przez użytkownika łączącego się do
zasobu z zewnątrz to nastąpi odmowa dostępu. Nie wiem na ile może Ci się
to przydać, ale dość łopatologicznie opisywałem to na a.p.c.o.windowsxp
w poście news:41935359.1030906@blackfox.org .

> [...] Komputer uwierzytelniaja sie jako komputery.

Komputery się nie uwierzytelniają - uwierzytelnia się użytkownik. ;-)

> [...] Co zabawniejsze, czasami sie zdarza, ze komuter z WinXP (pl) wygra
> elekcje na przegladarke nadrzedna (Master Browser).

Poszukaj w archiwach grupy posta news:4163DED8.2070907@blackfox.org -
podane są tam klucze rejestru, których modyfikacja może ustrzec przed
"samowolnymi" zmianami Master Browser'a.

> [...] System z Winda PL jest dopiero co orany i nie wydaje mi sie by
> jakies paskudztwo mu zaszkodzilo. Zreszta i tak ma AVG na pokladzie. Nie
> wydaje mi sie rowniez by problem tkwil w Firewall poniewaz problem sie
> powtarza kiedy Firewall wylaczam (we wszystkich mozliwych kombinacjach).

IP przyznajesz z DHCP czy statycznie? Sprawdzałeś czy aby wszystkie
hosty "lądują" w tej samej podsieci?

--
Regards
Arkadiusz 'Black Fox' Artyszuk