Re: XP Home - jak ograniczyc zasoby?

Autor: Radoslaw P. <radekp_at_alpha.net.pl>
Data: Fri 19 Nov 2004 - 17:05:13 MET

18 Nov 2004 18:34:21 +0100, w <5b3d.0000026b.419cdd1b@newsgate.onet.pl>,
"wolfeer" <wolfeer@poczta.onet.pl> napisał(-a):

> Witam.
> Czy w XP Home da sie uzyskac nastepujace oganiczenia konta?? :
>
> - zablokowac dostep do dysku c: jedynie mozliwosc zapisywania na pulpicie
> ewentualnie w moich dokumentach

Tak, albo cacls.exe z palca, albo (lepiej) winfile.exe z NT4.

> - zablokowac SKUTECZNIE mozliwosc instalacji programow ( np. komunikator tlen i
> niektore inne cholerstwa sie instaluja pomimo ze nie ma sie uprawnien admina)

Jeśli program nie sprawdza praw admina i zaintalują go na Pulpit lub do Moich
dokumentów, to nic nie zrobisz.

> Bede wdzieczny za wskazowki, bo juz mam dosc reguralnego szukania gdzie
> dzieciaki ukrywaja po katalogach rozne rzeczy (tez xxx). Komputery sa w
> bibliotece.

Oczywiście przydzielasz tylko prawa użytkownika, a nie admina?

PS. Sprawdź też karty typu HD Recovery, mogą sprawdzić się idealnie w twoim
przypadku i dzieciakom możesz wówczas nic nie blokować.