Re: zapora połączenia i ftp

Autor: Michał Wiatroszak <hogor_at_oak.rpg.pl>
Data: Fri 19 Nov 2004 - 11:30:59 MET

Jarek wrote:

<Ciach>

> Chodzi mi raczaj o to, że na moim serwerze zablokowany jest dostęp do usługi
> ftp (np. gdy próbuję się z kontaktować z ftp.republika.pl). Gdy wyłączę WF
> wszystko jest ok.

Ok. Ogolne zalozenie jest podobne. Odblokowac port 21. Samo to powinno
pomoc. Jesli okarze sie, ze nie dziala to upewnij sie, czy Twoj klient
FTP dziala w trybie PASSIVE. Ja uzywam Totall Commander 6.03a.
Konfiguracja wyglada nastepujaco:

        a) Net -> FTP Connect -> Edit (lewoklik) i tam,
        b) ... odfajkowujemy Use passive mode for transfer [...]

Jesli to byloby ieskuteczne stworz wyjatek w WF dla aplikacji klienta
FTP w nastepujacy sposob:

        a) CTRL Panel -> Windows Firewall (lewoklik) ->
           Exeptions(zakladka) -> add programm
        b) wstaw sciezke do odpowiedniej aplikacji, u mnie byloby to
           "U:\Totall Commander 6.03a\TOTALCMD.EXE"
        c) upewnij sie, ze SCOPE dla tej aplikacji bedzie ustawiony na
           "Any computer"

To powinno wystarczyc. Jesli laczysz sie za pomoca przegladarki
internetowej i wystepuje podobny problem rowniez stworz dla niej wyjatek
na podobnej zasadzie. To rozwiazanie jednak wiaze sie z drastycznym
spadkiem poziomu zabezpieczenia Twojego systemu i nie polecam jego
stosowania. Jesli nie wiesz jaki klient FTP wybrac to polecam WSFTP_LE.

Ge`Iad
Hogor