Re: odswiezanie ikonek na pulpicie

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_at_invalid.poczta.tp.pl>
Data: Fri 12 Nov 2004 - 17:58:04 MET

Wybitnie uzdolniony(a)
Marcin <mziel@szczecin.home.pl> napisał(a) w wiadomości
news:cn22m9$5ed$1@zeus.man.szczecin.pl..., że:
> Mam problem z odświeżaniem ikon na pulpicie. Po zalogowaniu do sieci,
> ikonki odświeża bardzo powoli a czasem nawet odświeży połowę a o
> drugiej połowie zapomni. Ikonek mam około 60 szt. na pulpicie. Te
> nieodświeżone mają podstawione obrazki standardowe windows (białe z
> małą flagą windows pośrodku).

Często na pulpicie/desktopie jest bardzo dużo ikon (60 - 100). Zdarza się,
że niektóre z nich zmieniają swój wygląd w zupełnie przypadkowy sposób.
Dzieje się tak dlatego, że system Windows ma ustawiony limit na cache
ikon.
Na szczęście istnieje sposób na zredukowanie liczby odwołań do dysku jest
zwiększenie liczby przechowywanych w buforze ikon plików na dysku.
Ustawiamy wartość (string) na liczbę pomiędzy 100 a 4000. Windows używa
domyślnej wartości 100, a można ją powiększyć np. wpisując 4000.
Im większa wartość, tym więcej ikon może Windows cache'ować.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer
dodaj nową wartość ciągu "Max Cached Icons" równą np. 4000.

Ps.maximum icon cache to 2MB.

--
Piotr Palusiński  [MVP]
Są ludzie, którzy nie zauważają małego szczęścia,