Re: png na ico

Autor: Eneuel Leszek Ciszewski <prosze_at_czytac.fontem.lucida.console>
Data: Wed 10 Nov 2004 - 23:54:28 MET

"Arkadiusz 'Black Fox' Artyszuk" <black.fox@blackfox.org> slrncp42du.ic.X@blackfox.org

> NTG - pisz na odpowiednijszą ku temu grupę, np. pl.comp.nowe-programy lub
> grupę dotyczącą grafiki komputerowej.

Masz rację. Ikony nie należą do Win. :)
A do pytającego: Nie wiem, co to znaczy
'wyszparowane tło', ale może to inaczej
przeźroczystość. :) Wówczas możesz tak:

XnView:

        wczytaj .png; Image/Convert -- skonwertuj do (na przykład) 32 kolorów;
        View\DisplayColorInformation -- zobacz jaki ma index to, co chcesz, by
        było przeźroczyste (i zapamiętaj); Image/ColorMap -- zaznacz ten kolor
        jako transparentny, korzystając z numerka indeksu; zapisz jako .ICO

Możesz też dowolnym programem zapisać jako .bmp i zmienić rozszerzenie na .ico
po zapisaniu, ale zgubisz po drodze to i owo, w tym przeźroczystość. :)

E. :)