brak numeru licencji WinXP Home OEM - system do kosza?

Autor: Marcin <mziel_at_szczecin.home.pl>
Data: Fri 05 Nov 2004 - 16:16:39 MET

Zdarzyła się przykra sprawa. Na początku nie wiedziałem czy nie napisać do
Janusza Weissa z radia zet. Pracuję na uczelni, gdzie mamy 3 pracownie po 20
komputerów w każdej. Komputery mają system Windows XP Home OEM. Po roku
użytkowania jeden z komputerów trzeba było przeinstalować. Kiedy już
zainstalowałem na nowo, zorientowałem się, że naklejka z obudowy na której
był nr seryjny produktu OEM (potrzebny do aktywacji Windowsa XP) zniknęła.
Pewno jakiś zawiedziony student dokonał aktu wandalizmu.
Pech, że nie spisałem sobie wcześniej tych numerów. Zadzwoniłem więc do
przedstawicielstwa polskiego znanej nam wszystkim firmy z pytaniem czy da
się ten numer jakoś odzyskać. Niestety, pani po drugiej stronie powiedziała
mi, ze jak nie ma naklejki to już nic się nie da zrobić.
Proszę mi wyjaśnić, jestem klientem firmy Microsoft, gdzie legalność
produktu zależy od małej, narażonej na odklejenie czy zniszczenie naklejki?
Nic nie mogę zrobić poza kupieniem nowej licencji systemu?
Przeciez to się w głowie nie mieści.... Mam książeczki z płytami, mam na
tych książeczkach drugą część naklejki, która została umieszczona na
obudowie. Mimo to nie można w żaden sposób odzyskać utraconego numeru.
Co wobec tego radzicie zrobić? Instalować cracka? Zakupić drugą licencję u
naszej kochanej firmy? I jak tu być legalnym do końca jak kłody pod nogi
rzucają...

Pozdrawiam grupowiczów
Marcin Zieliński