Re: Windows 2003 serwer EE + DNS

Autor: Tomasz Onyszko <T.Onyszko_nospam__at_w2k.pl>
Data: Thu 04 Nov 2004 - 23:05:16 MET

Swaper wrote:
> Witam
> Mam taki problem. Potrzebuje postawic serwer DNS na windowsie 2003 serwer tak
> zebym mogl sobie przekierowac domene powiedzmz test.pl (mam wykupione konto na
> domeny.org) na adres swojego serwera i on byl podstawowym dns-em dla tej domeny.
> Chodzi o to zyebz po wpisaniu url-a test.pl przechodzil na mojego dns-a.(mam
> dsl-a takze jest stale ip). Na koncie w domeny.org moge ustawic nowe dns-y albo
> pryekierowac cala domene na adres ip dsl-a. No i dodalem role dns razem z AD
> [...]

Jezeli twoj serwer w chwili obecnej sluzy jako DC i masz na nim serwer
DNS ktory sluzy jako serwer DNS dla dmoeny to nie polecam wystawianie go
na dostep publiczny i utrzymywanie na nim domen internetowych ze
wzgledow bezpieczenstwa.

Jezeli juz chodzi o samo utrzymanie domeny na serwerze DNS to sprawa
jest raczej prosta:
- instaluejsz serwer DNS
- tworzysz na nim odpowienie strefy
- dla kazdej ze stref poprawnie konfigurujesz rekord SOA oraz rekordy NS
wskazujace na serwery DNS ktore utrzymuja domene.
- u swojego providera wskazujesz jako serwery NS te serwery DNS na
ktorych skonfigurowales swoj serwer DNS

i to w zasadzie wszystko.

--
Tomasz Onyszko [MVP]