Re: kontroler raid i 2 dyski

Autor: Piotr 'Sofcik' Smerda <piotrs00_at_niespamowac.pl>
Data: Wed 03 Nov 2004 - 13:38:49 MET

On Wed, 3 Nov 2004 12:39:48 +0100, Jacek Marek wrote:

> Promise Fasttrack66 zaorał mi 3 HDD na dzień dobry, bo stwierdził że fajny
> będzie z nich RAID? - "każdy dysk osobno" czyli tak jak były ale partycje
> zdjął. Zrobił to bez wchodzenia do jego Biosu.
> Wsadziłem RAIDa.
> Podłączyłem dyski.
> Włączyłem maszynę
> Wykrył dyski i napisał że zrobił je jako oddzielne wolumeny. (czyli tak jak
> powinien, jak się okazało "prawie")
> Partycje, dane znikły... (~BootitNG już ich nie potrafił odnaleźć)
>
> JM

Promise Fasttrack S150 wykrył dyski na Serial ATA, na dzień dobry nic z
nimi nie zrobił, a jak chciałem zrobić RAIDa to pytał 3 razy czy jestem
pewien :) Partycji nie zdejmował, danych nie kasował itp.
Podobnie z HPT 37x - nie miał najmniejszego zamiaru tworzyć RAIDów - dyski
do dziś widoczne są tak jak trzeba.
ATA RAID Adapteca też pyta ładnie czy chcę RAID czy nie i nie psuje nic na
dyskach.
ŻADEN kontroler SCSI (Adaptec, Compaq, Mylex, HP) - czy to wbudowany czy na
karcie rozszerzeń NIGDY nie zepsuł mi żadnego dysku, żadnej partycji itp.

--
Pozdrawiam
Piotrek