Re: Zabezpieczenie przed przekopiowaniem bazy danych

Autor: Przemysław Rachwał <prachwal_at_gazeta.pl>
Data: Tue 02 Nov 2004 - 16:10:19 MET

Piotr 'Sofcik' Smerda <piotrs00@niespamowac.pl> wrote:
> A Ty nie myślisz jak admin - polityka dawania wszystkiego i
> ograniczania potem tego co niezbędne jest niebezpieczna. Lepiej od
> razu wprowadzić żelazne zasady i wiedzieć co się uruchamia.

aha, upilnujesz wszystkich?? nie da się!
myślę jak haker, szukam słabych punktów i to wykorzystuję, ty myślisz że
userzy to idioci i na tym polega twoja polityka bezpieczeństwa

> Użytkownikom można dać pewne prawa ale trzeba *wiedzieć* co się daje.
> A nie kombinować z exploitami. Poza tym ciekaw jestem w jaki sposób
> user uruchomi exploita na systemi w którym nie ma dostępu do nośników
> wymiennych, sieci, maila itp.

hmm każdy w firmie ma równe prawa? zapominasz że są sieci korporacyjne,
a w nich meile korporacyjne, są też ludzie mający większe prawa np.
dostęp do internetu to oni moga być nieświadomymi przenosicielami treści
niebezpiecznych - wystarczy tylko dobry kit

> Wklepie binarkę w notepad? Śmiesz żartować.

a po co odrazu binarkę? mało to jest dziurawych usług? np. IEXPLORE albo
cokolwiek - to można shakować z poziomu skryptu i kartki papieru!

a tak przy okazji jak by mi naprawdę zależało napisał bym skrypt w
VBScript albo czymkolwiek co mogę uruchomić :) np Word do konwertowania
danych z base64 do binarki

nadal twierdzisz że notatnik nie jest programem dla hakera?

--
Przemysław Rachwał                       Unregistered Windows user: #02
GG #3579641