Re: Sieć na Win2k + SBS + domena, łamanie hasła

Autor: Kajetan <kajetan_at_chrobot..krakow.pl>
Data: Thu 30 Sep 2004 - 18:52:44 MET DST

Użytkownik "kb" <kuba5121.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:cjh8jn$o8m$1@inews.gazeta.pl...
> Witam
> Najpierw kilka słów z czym mam do czynienia:
> Jest sobie szkolna pracownia komputerowa, zainstalowana z płytek
dostarczonych
> przez MEN. Jest 15 stacji + serwer/router.
> Każda stacja robocza to Win2k + SP3, z standardowym użytkownikiem
> Administrator (gość wyłączony)
> Serwer to Win2k Server + SP3, skonfigurowani użytkownicy Administrator +
> studenci (student1c, student2c, student1a, kto miał z tym do czynienia ten
wie
> o co chodzi), serwer chodzi non-stop.

> [...]

Mogl ci chociazby pdrzucic keylogger. Mogl wykorzystac jakas dziure ktora
masz w systemie
(SP3 jest stare). Mogl haslo zgadnac, mogl podsluchac w sieci (nie wiem jak
sa pokonfigurowane
te 2k, ale poziom uwierzytelniania lanmanagera w 2k to domyslnie LM+NTLM),
mogl wykorzystac brak
nolmhash na komputerach...
Pozatym blednie zakladasz ze ktos to haslo musial wczesniej poznac zeby
sobie pwdump3-nac - bo wcale
niekoniecznie, osobiscie obstawialbm wlasnie wlam jakims sploitem (albo
zabranie sam z systemu, bo syskey
w trybie przechowywania lokalnego jesli ktos ma dostep do maszyny to wiesz.)
i pozniej grzebanie w celu polamania hasla.