Re: port USB - zmiana numeru mac

Autor: Michal Pander <mpander_at_ict.pwr.wroc.pl>
Data: Wed 29 Sep 2004 - 10:39:20 MET DST

colnet napisał(a):

> WinXP Prof_PL.
> Mam Internet pod jedną z sieci telewizji kablowych której nazwy tu nie
> wymienię ze względu na krypto-reklamę ;-) . Pracuje na złączu USB.
> mam jednak też laptopa który też od czasu do czasu chciałbym podłączyć
> pod internet, czego nie mogę zrobić ze względu na inny numer mac jego
> złącza usb. Chciałnym mieć połączenie jednego kompa w danej chwili więc
> warunków umowy nie przekraczam bo ta mowi o jednym komputerze do sieci
> więc będzie to albo jeden albo drugi komputer. Dziękuję z góry za pomoc.

Hmmm, dziwnie to brzmi - MAC złącza USB...
Nie mam doświadczenia w rozwiązaniach 'net via USB', ale napiszę jak
zmienia się MAC dla dowolnej karty sieciowej - może da się zastosować
ten trick w Twoim przypadku.

Warunek 1 - sterownik do karty sieciowej ("prawdziwej" bądż "virtualnej
na USB") musi na to pozwalać...
Warunek 2 - zakładam, że masz Windows XP PL

Panel sterowania - połączenia sieciowe - wybierasz odpowiednie
połączenie prawym klawiszem myszki i Właściwości.
Zakładka ogólne - Połącz używając: tu jest karta sieciowa i obok
przycisk Konfiguruj. Wybierasz go i zakładka Zaawansowane.
Na liście jest pozycja: Adres sieciowy (MAC) lub podobna - wybierasz i w
polu obok (Wartość) wpisujesz pożądany adres MAC - bez odstępów czy
dwukropków.
Zakładam, że pożądany MAC już znasz... (jeśli nie to na komputerze na
którym sieć działa możesz np. w cmd wpisać ipconfig /all i wśród innych
informacji otrzymasz także info o MACu)

pozdrawiam
Michał Pander