Re: migracja domeny NT -> 2k3... nowa praca, nowe wyzwanie :)

Autor: Tomasz Onyszko <T.Onyszko_nospam__at_w2k.pl>
Data: Tue 28 Sep 2004 - 21:15:23 MET DST

Krzysztof wrote:
> na razie mam taki plan:
> 1) wypinam PDC z sieci i chowam do szafy
> 2) podnoszę BDC do PDC, wkłądam płytę 2003 i odpalam setup
> 3) system będzie się instalował długo ... po którymś kolejnym restarcie
> automatycznie uruchomi się dcpromo
> 4) uzyskam system, który będzie miał namieszane potwornie (jakoś nie ufam
> instalacjom "nakładanym"), ale będzie miał zaimportowane do AD bazy SAM :)
> 5) uruchamiam drugą instalację 2003, patchuję, wgrywam szablony
> bezpieczeństwa i ... dcpromo

Generalnie sie zgadza, w szczegolach radze sie zapoznac z dokumnetacja,
chociazby tutaj:
http://www.microsoft.com/resources/documentation/WindowsServ/2003/all/deployguide/en-us/Default.asp?url=/resources/documentation/windowsserv/2003/all/deployguide/en-us/dssbe_upnt_paaq.asp

Oczwiscie to podstawowe kroki, znajdziesz tez dokladniejsze opisy
mozliwych scenariuszy

Prawde mowiac umknal mi gdzies krok 0 - porzadny, zweryfikowany backup
wszystkiego :)))

> co Wy o tym sądzicie ? wydaje mi się to bezpieczniejsze od Active Directory
> Migration Tool.... co się stanie jak wyłącze ten pierwszy serwer który w AD
ADMT jest dobrym narzedziem ale w troche innych celach zrobine - gdybys
chcial przy okazji wykreowac nowa domene itp i do niej zmigrowac dane to
  wlasnie ADMT byloby dobrym wyborem

> bedzie emulował PDC dla starych hostów ? co bedzie jak po tygodniu starego
Przed jego wylaczeniem w sieci musisz miec inny DC i przenies na niego
role PDC Emulator:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;255504

> PDC wyjmą "z szafy" i włączę do sieci ?
Nic sie nie stanie, pod warunkiem ze:
- usuniesz wczesniej dane o nim z AD
- przeinstalujesz go od zera do windows 2003
- wypromujesz go jako nowy kontroler
Taka jest moja rada jezeli chodzi o wlaczenie starego PDC do sieci

Teoretycznie ten stary DC po wlaczeniu do sieci powinien sie ustawic
jako BDC i potem moglbys wykonac upgrade na nim, ale ja bym tego nie
robil tylko jako czysty system podpial go do domeny - bedziesz mogl
potem usunac ten upgradowany DC, wyczycisci go rowniez i bedziesz mial
czyste systemy Windows 2003 z AD - nie upgradowane

> jakich bugów mogę się spodziewać ? na co zwrócić szczególną uwagę ?

Na to zeby wszystko robic spokojnie i powoli, zwracajac uwage na
szczegoly, sprawdzajac czy serwery sie widza i nie generuja bledow przed
przeprowadzeniem operacji takich jak upgrade, na posiadanie pewnego
backupu .... no i do dziela, to znaczy do zapoznania sie z dokumentacja

--
Tomasz Onyszko [MVP]
T.Onyszko@w2k.pl