Re: dysk dynamiczny do innego windowsa

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Mon 27 Sep 2004 - 11:08:48 MET DST

Użytkownik "Lukasz" <ktaki@buziaczek.pl> napisał w wiadomości
news:opsey9hqlugzu7fx@lukasz.csa-ltd.com
> Witam,
>
> Czy istnieje mozliwosc odzyskania danych, jesli tak to w jaki sposob
> jesli mam do dyspozycji jedynie dysk z danymi z partycja dynamiczna
> windowsa 2000.
> Gdy podpinam dysk do innego systemu:
> 1. Captain Nemo nie widzi partycji np z Windowsa 98
> 2. Zarzadzanie dyskami w Windows 2000 widzi dysk dynamiczny 'obcy'.
> Brak mozliwosci odczytu danych. Wprawdzie istnieje opcje 'Importuj
> obce dyski' jednak nie jestem pewien czy nie skasuje danych z dysku
> (?).

Raczej nie - ale gwarancji ci nie dam.

Ja bym zrobił inaczej: jeżeli jest to dysk podstawowy po konwersji do
dysku dynamicznego, to istnieje na nim normalna tabela partycji. Tyle że
wpisy w niej są oznaczone hexa 42. Wystarczy zmienić te deskryptory na
prawidłowe (hexa 07 dla NTFS na przykład) i dysk będzie widziany jako
normalny dysk podstawowy.

Załączam garść informacji:

"42 Windows 2000 dynamic extended partition marker

If a partition table entry of type 0x42 is present in the legacy
partition table, then W2K ignores the legacy partition table and uses a
proprietary partition table and a proprietary partitioning scheme (LDM
or DDM). As the Microsoft KnowledgeBase writes: Pure dynamic disks
(those not containing any hard-linked partitions) have only a single
partition table entry (type 42) to define the entire disk. Dynamic disks
store their volume configuration in a database located in a 1-MB private
region at the end of each dynamic disk."

http://www.microsoft.com/resources/documentation/windows/xp/all/proddocs/en-us/dm_dynamic_overview.mspx

/odpowiadając zmień px na pl/