Re: Exchange 2003 i klienci Win98

Autor: Jacek Marek <no.spam_jmarekw_at_interia.pl>
Data: Fri 24 Sep 2004 - 10:39:17 MET DST

Krzysztof Woźniak wrote:
> Pytanie dotyczy możliwości podłączenia klienta na Win98 do serwera
> Exchange 2003. Na komputerze z Win98 jest licencja Office'a 97 z
> Outlookiem, który z tego co wiem nie ma możliwości podłączenia się do
> nowego Exchang'e
No to nie wiesz... (działa aczkolwiek nie zaleca się...)
http://www.microsoft.com/exchange/techinfo/outlook/ExchangeCompatibility.asp

>(i generalnie jest do kitu).
A to fakt.

>Co można zrobić?
Podłączyć go.

>Czy
> mam jakieś legalne możliwości zainstalowania nowszego Outlooka na
> tychże komputerkach z Win98, jeżeli dajmy na to serwer jest na 30
> użytkowników i część z nich stanowią klienci Win98?
Z exchange 2003 masz możliwość zainstalowania tyle klientów Outlooka 2003
ile masz licencji dla Exchange.
 "Licencja Exchange 2000 CAL jest wymagana dla każdego urządzenia, które ma
połączenie z serwerem i daje prawa dostępu do wszystkich trzech edycji
serwera Exchange. Każda licencja Exchange 2000 CAL obejmuje również prawa
użytkownika do programu Microsoft Outlook i umożliwia dostęp za
pośrednictwem Outlook Web Access czy innego standardowego klienta wiadomości
internetowych."

To jest do 2000 ale nie słyszałem aby się to zmieniło...

Zadzwoń do MSa czy możesz instalować Outlook 2002 na Win98.

JM