svchost zapycha uplink 255.255.255.255 port 137-138

Autor: lukasz <brak_maila_at_brak_maila.com>
Data: Sat 18 Sep 2004 - 13:50:16 MET DST

witam

system win xp
firewall sygate personal

neo, sagem
podczas podlaczenia do interentu na maksa zapycha sie uplink
rozsylajac na 255.255.255.255 pakiety udp przez porty 137, 138

wiem ze porty 137, 138 udp to netbios
ale nie wiem co z tego wynika
[komputer jest sam, nie ma zadnego lanu, bezposrednio wpiety w neo]

no i po okolo 3 minutach wywala mnie z neo
nawet wtedy jak sygate blokuje ten ruch

sprawa jest jakas dziwna dla mnie bo
o godzinie 13 wszystko ladnie chodzilo [svchost byl grzeczny]
o godzinie 18 nie mozna byc dluzej w necie niz 3 minuty
a i tak nic nie chodzi bo uplink zapelnia cale pasmo
no i zapewne jutro tez tak bedzie ze w godzinach 13-14 chodzi spoko
a wieczorem bedzie totalna kicha

sprawdzalem
mks'em nic nie wykryl
sprawdzalem 2 antyspaywerami (spy bot search & destroy i spy sweaper)
jakies tam drobne wpisy w rejestrze no i wieksza rzec to blackweb ktory
zostal usuniety (a bylo to oprogramowanie updatujace do aparatu kodak)

co do svchost mam takie mniemanie ze nie powinen slac nic w swiat bo
po innym komputerem (win2000) i pod sdi
svchost ma wyslanych i odebranych 0 pakietow (ten sygate)
i dlatego sadze ze tak powinno byc

przeszukalem archiwum
ale nawet po angielsku na nic nie natrawilem

TIA

lukasz