Re: Maly/wielki problem z AD i DNS ...

Autor: PABB <pabb_at_gazeta.usunto.pl>
Data: Mon 13 Sep 2004 - 18:07:17 MET DST

Tomasz Onyszko napisał(a):

> Rozumiem ze twoja domena AD nazywa sie nada a.b.corp.local a ta domena
> a.x.b.corp.local zostala tylko zalozna jako domena DNS zeby ludziki
> mogly ladnie rozwiazywac nazwy z tej domeny ?

Dokładnie tak.

> IMO rozwiazanie bez sensu :)

Ma jednak jedną (być może jedyną :) ) zaletę - można je błyskawicznie
zaimplementować co daje mi kilka dni/tygodni na zastosowanie rozwiązania
docelowego ...

> Problem podstawowy - jezeli twoja domena nazywa sie a.b.corp.local i
> wywalisz ta strefe to domena ci sie rzojedzie bo nadal bedzie myslala
> ze sie nazwya a.b.corp.local a ty usuniesz jej strefe

A co powiesz na to:
a) zmieniam sufix na wszystkich stacjach (stacje rejestrują się z
prawidłową nazwą)
b) w polu "dołącz te sufiksy DNS: (...)" (mam zapewnione rozwiązywanie
nazw niekfalifikowalnych w obydwu strefach)

Nie ukrywam, że rozwiązanie w oparciu o zmianę nazy DNS (czy dodanie
kolejnej strefy i przeniesienie tam wszystkich hostów) najbardziej by
mnie interesowało - wszystko może odbyć się na działającym "organizmie"
w sposób przeźroczysty dla użytkowników.

> Jedyne rozsadne rozwiazanie to wlasnie migracja wszystkeigo do nowej
> domeny albo upgrade domeny do Windows 2003 (czystego to znaczy w trybie
> Windows 2003) i zmiana nazw domeny - ale ten drugi wariant chyba u
> ciebie nie przejdzie

Migrację do W2003 mamy przewidzianą na 3 kwartał przyszłego roku - tak
więc, niestety pomysł odpada (choć niewątpliwie najpełniej rozwiązuje
mój problem :( ).

Jedyne co pozostaje to ADMTv2 - ale, jak już napisałem, mam w tej
kwestii mizerne doświadczenie .... BTW - nie znam nikogo, kto z sukcesem
zastosowałby ADMT do migracji :)

> Tak jak sam wymysliles - postawienie obok nowej domeny i migracja
> zasobow do nowej domeny

Zakładam, że wykonuję następującą operację:

- dcpromo na "pierwszym" kontrolerze - następnie dcpromo ponownie
- zakładamy domenę z poprawną nazwą
- ADMT i migrujemy użytkowników, stacje, OU i całą resztę
- odłączamy "drugi" kontroler - dcpromo raz - dcpromo dwa

Pytanie:
Czy ADMT potrafi zmienić przynależność do domeny dla stacji (nowa domena
-> nowy SID -> nowy profil -> kupa problemów ....) ???

pozdrawiam
PABB