Re: [2k/2k3] kłopoty z AD - długie

Autor: Krzysztof Bartoszak <krzysztof.bartoszak_at_put.poznan.pl>
Data: Mon 06 Sep 2004 - 09:28:51 MET DST

On Wed, 01 Sep 2004 10:04:29 +0200, Krzysztof Bartoszak
<krzysztof.bartoszak@put.poznan.pl> wrote:

> [...]
>
>Wszystkie kontrolery domeny Windows 2000 w lesie powinny być
>uaktualnione do systemu Windows 2000 z dodatkiem Service Pack 1 (SP1)
>z poprawką QFE 265089 lub do systemu Windows 2000 z dodatkiem SP2 (lub
>nowszym) przed uruchomieniem
>[...]
>Program Adprep nie może sprawdzić stanu aktualizacji lasu.
>[Stan/konsekwencja]
>Program Adprep uruchamia kwerendę w katalogu, aby sprawdzić, czy las
>jest już przygotowany. Jeżeli informacja jest niedostępna lub
>nieznana, program Adprep będzie kontynuował bez próby wykonania tej
[...]
> [...]
>4. usunąłem smieci za pomocą ntdsutil
>5. dcdiag nie pokazał już błędu związanego z replikacją, ale pozostało
>mi coś takiego:
> Warning: CN="NTDS Settings
>DEL:0dd6457f-3d42-40ba-b69a-95cd7391d462",CN="DC-SERVER
>DEL:150a07db-197a-4227-bbba-25f4e9dd8540",CN=Servers,CN=Nazwa-pierwszej-lokacji,
>CN=Sites,CN=Configuration,DC=subdom,DC=domain,DC=poznan,DC=pl is the Schema Owner, but is deleted.
> ......................... DC-SERVER failed test
>KnowsOfRoleHolders
>
>czy to oznacza, że "zgubiła się" rola wzorca schematu?

wygląda na to, że częściowo miałem rację: przejąłem na starym serwerze
rolę wzorca schematu i ntdsutil nie pokazuje już żadnego błędu, ale
schemat nadal nie daje się aktualizować:

X:\I386>ADPREP.EXE /forestprep

OSTRZEŻENIE PROGRAMU ADPREP:

Wszystkie kontrolery domeny [...]

Opened Connection to DC-SERVER
SSPI Bind succeeded
Current Schema Version is 13
Upgrading schema to version 30
Podłączanie do "DC-SERVER".
Logowanie jako użytkownik bieżący przy użyciu interfejsu SSPI.
Importowanie katalogu z pliku "H:\WINNT\system32\sch14.ldf".
Ładowanie wpisów.
Błąd dodawania w wierszu 4: Zajęty.
Błąd strony serwera: "Wystąpił błąd bazy danych.".
Pomyślnie zmodyfikowane wpisy: 0.
Wystąpił błąd w programie.
ERROR: Import from file H:\WINNT\system32\sch14.ldf failed. Error file
is saved
in ldif.err.14.

If the error is "Insufficient Rights" (Ldap error code 50), please
make sure the current logged on user has rights to read/write objects
in the schema and configuration containers, or log off and log in as
an user with these rights and rerun schupgr.exe.
Program Adprep nie może uaktualnić schematu we wzorcu schematu.
[Stan/konsekwencja]
Schemat nie zostanie przywrócony do stanu oryginalnego.
[Akcja użytkownika]
Sprawdź plik dziennika Ldif.err w katalogu
H:\WINNT\system32\debug\adprep\logs\2
0040901145814, aby uzyskać szczegółowe informacje.
Program Adprep nie może zaktualizować informacji dotyczących całego
lasu.
[Stan/konsekwencja]
Program Adprep wymaga dostępu do istniejących informacji dotyczących
całego lasu
 z wzorca schematu, aby ukończyć tę operację.
[Akcja użytkownika]
Sprawdź plik dziennika Adprep.log w katalogu
H:\WINNT\system32\debug\adprep\logs\20040901145814, aby uzyskać więcej
informacji.

Czy możliwe jest, że przyczyną jest robienie tego przez TS?

kB