Re: BIG problem

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sun 05 Sep 2004 - 13:33:42 MET DST

Użytkownik "wokie" <wokie@op.pl> napisał w wiadomości
news:chesm7$k11$1@news.dialog.net.pl
[...]
> Dysk to Maxtor DiamondMax Plus9 60GB.
>
> Po analizie Testdiskiem mam stan następujący:
> disk 80 -CHS 747625563 - 58643MB
> check_FAT: incorrect numer of sectors per track
> check_FAT: incorrect numer of sides
> 1* FAT32 LBA 0 1 1 373725463 60050907 (no name)
> 2E extended LBA 3738 0 1 747425463 60034905
> check FAT: Read error
> 5L FAT32 3738 1 1 747425463 60034842
> 5L FAT32 3738 1 1 747425463 60034842
> Przechodząc dalej znajduje błedy w cylindrach i pokazuje partycję
> bootowalną primary FAT12.
> Czy najpierw usunąć patrycję na FAT12 i potem w trybie advanced
> [...]

Tak - usuń tą uszkodzoną partycję i potem próbuj ją odtworzyć poprzez
przeszukanie dysku. TestDisk znajdzie pewnie kilka usuniętych wcześniej
partycji - ty pozostawiasz tylko tą, która wielkością i typem odpowiada
szukanej. Do tabeli partycji dodajesz ją spacją. W ten sposób kwestię
poprawienia wpisów w tabeli partycji będziesz miał z głowy, pozostanie
kwestia ew. uszkodzonego bootsektora. Jeżeli dalej będzie problem z
dostępem do systemu plików na niej, to spróbuj albo przywrócić ten
bootsektor z kopii (Backup BS), albo odbudować go od zera (Rebuild BS).

P.S. Wprowadzasz pewne zmiany w tabeli partycji i bootsektorach;
wskazane byłoby zrzucenie zawartości tych sektorów do plików, ot na
wszelki wypadek (choć są one i tak ewidentnie uszkodzone). Skorzystaj
np. z programiku MBRWork http://www.terabyteunlimited.com, który pozwala
na skopiowanie do pliku dowolnego wskazanego sektora; podpowiem, że
tabela partycji jest w sektorze 1 dysku twardego (pierwszym dostępnym,
jeżeli numeracja jest od zera to w zerowym), bootsektor partycji jest w
pierwszym sektorze partycji, a jego kopia zapasowa w sektorze 6-tym
tejże partycji.

/odpowiadając zmień px na pl/