Re: Google udostepnia serwer DNS

Autor: Piotr KUCHARSKI <chopin_at_sgh.waw.pl>
Data: Wed 09 Dec 2009 - 12:28:14 MET

Wojciech Puchar <wojtek@wojtek.tensor.gdynia.pl> wrote:
> Nie wiem ile zapytań generuje mój jeden użytkownik średnio bo nie
> sprawdzałem.

Nie ma znaczenia.

> Wiem ile generuje całość obciążenia serwera DNS bo to jest dla
> mnie istotne.

Obciążenie serwera nie ma (tu) najmniejszego znaczenia.

Podpowiem (dla bind): 'rndc stats' pokaże statystyki od czasu uruchomienia.

Dla przykładu zerknę na serwer dość niewielki, jak na internet, o adresie
fns1.sgh.waw.pl, który żadną miarą nie jest rekursywny, więc korzystać
z niego jako podstawowego dns "człowiek z internetu" nie może. Czyli ten
serwer obsługuje tylko zapytania do domen, które są przezeń obsługiwane.

Otóż miał on przez ostatni dzień 432 zapytania.

Na sekundę.

26 razy więcej niż twoje szacunki dot. dns google.

Może spróbujesz jeszcze raz?

> Więc spytam jeszcze raz - ilu ludzi będzie chciało używać tego serwera
> google ? [...] mamy 5000.

Upraszam o operowanie w zapytaniach na sekundę. Przy czym wydaje mi się,
że będzie znacznie więcej, niż te zgadywane¹⁾ 5000.

Ale nawet gdyby, to 5000 użytkowników oraz 1000 zapytań na minutę daje
12 zapytań od użytkownika na godzinę. Wydaje mi się to znacząco zaniżone,
nawet nie patrząc na p2p.

p.

¹⁾ Musicie mi wybaczyć tę frywolną terminologię, ale przy szacunkach
   te 5000 nawet nie leżało.

heart he dreams himself your master.   -- Commissioner Pravin Lal