Re: Skutek wprowadzenie przez TPSA blokady

Autor: Tomasz Kruk (Czarnet) <futszak_at_gmail.com>
Data: Sun 06 Dec 2009 - 15:05:09 MET

On Fri, 04 Dec 2009 13:41:54 +0100, Konrad Bechler
<uzyj.adresu@z.sygnatury> wrote:

>A co do samej blokady, to ciekami mnie coś innego. Blokada tcp/25 staje
>się coraz bardziej powszechna, więc coraz więcej serwerów oferuje port
>tcp/587.

co nie zmienia faktu, że servery poczty mogą ze sobą swobodnie gadać z
wykorzystaniem portu 25, bo blokada tyczy się łaczy abonenckich aby
uniemożliwić spamerskim wirusom udawanie serwerów poczty

> Ale w jakiej części ten port to naprawdę submission, a w jakiej
>'zwykłe' smtp sklonowane z jednego portu na inny?

dlaczego mój server poczty ma przyjmować połaczenia po SMTP z innych
serwerów na innym porcie jak port do tego przeznaczony ?