Re: TPSA władcą internetu (blokada portu 25) - moja korekta

Autor: Sylwester Zarębski <zbieracz_at_isp.net.pl>
Data: Sun 06 Dec 2009 - 11:00:03 MET

Dnia Sat, 5 Dec 2009 22:47:31 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):

> Jak wyjaśnisz praktyczny brak sieci zombie odpornych na greylisting? Ano
> właśnie, nie opłaca się botom uodparniać na greylisting! A Ty sugerujesz
> wprowadzenie znacznie bardziej zaawansowanych mechanizmów...

Co ty pi....?! Jak się nie opłaca, jak w tej chwili co 5-te połączenie
obchodzi mi greylisting?! Robią co najmniej 3 połączenia co kilka minut
(nie będę wydłużać czasu blokady do np. pół godziny, by sprawdzić czy
więcej).
Zmiany w botach są dość długotrwałe, bo do tej pory nie było niezbędnej
potrzeby, ale nastąpił teraz spory impuls, bo właścicielom botnetów
zacznie uciekać całkiem spory kawałek gotówki. Myśl logicznie, gdzie są
pieniądze, tam będzie potrzeba zmian.

--
pozdrawiam
Sylwester Zarębski