Re: Krakowski węzeł wymiany ruchu

Autor: cuthere)lukasz <_at_lama.net.pl>
Data: Fri 24 Dec 2004 - 11:40:58 MET

Janusz - Vahanara wrote:
> Nastał nam piękny 23 grudzień 2004 roku,
> kiedy to Łukasz Morawski posłał(a) w świat wiadomość

> Wszyscy kopię te biedne osiedlówki jak tylko mogą i przy każdej okazji.
> Zastanawiające, nie?

a tam krew od razu tato...

Wiesz, widziałem to i owo w takich osiedlówkach, rozwiązania w stylu
dopisanie do crontab ifdown ethX ifup ethX co 5 minut, ponieważ
co jakiś czas router nie odpowiadał. Egzotyka takich konfiguracji
odbijałaby się w węźle długim echem po wszystkich.

> No to te niechciane przez nikogo osiedlówki padną szybciej, niż im jest
> pisane i co wtedy?

Nigdy nie padną. Tam opłata za sieć wynosi ~15 zł.

> Kogo będzie podłączać Futuro i inni? Providerzy zaczną "chodzić po mieście"
> i konkurować z 2 megabitowym DSLem za 550 zł brutto?

obok tych co krzyczą "Zieeeeeeeemniaaakiiiiiii........"?
Ale oni chodzą wczesnym rankiem... :(

> A hostingowcy?
> Kowalski przeniesie się z upadłej osiedlówki do "intranetu TP".
> Kto będzie chciał trzymać "content" w jakimś KIX, skoro odbiorcy z TPNetu
> nie będą mieli do niego dostępu?

Hm... za niedługo same xDSL zostaną w TPSA, wtedy role się odwrócą.
To TPSA będzie zależało na dobrych stykach.

Pozdrawiam
Łukasz Morawski