Re: legalne ataki...

Autor: ajp (ajpiotrowski_at_yahoo.com)
Data: Wed 31 Jul 2002 - 18:12:40 MET DST

Piotr 'VaGla' Waglowski wrote:

> Jest już dostępny projekt regulacji umożliwiającej dysponentom praw
> autorskich do dokonywania legalnych ataków (włamania, zdalne
> niszczenie danych i maszyn, DoS) na zasoby udostępniające utwory z
> naruszeniem prawa autorskiego, w szczególności w sieciach
> peer-to-peer. Organizacje takie jak MPAA oraz RIAA pragną stać się
> karzącą ręką sprawiedliwości, prgną być wyjęte spod innych regulacji
> dotycząceych przestępczości komputerowej...

Na szczęście to tylko projekt i to zgloszony w czasie, gdy opinia
publiczna w USA jest zdezorientowana bukietem róznorodnych działań,
które mają służyć bezpieczeństwu. Sporo z nich jest tak karygodnie
bezsensowna, że Amerykanie szybko trzezwieja. Jestem przekonany, ze i tu
bedzie podobnie. Po to cywilizowane społeczeństwa mają policję by
realizowała działania siłowe wobec tych co łamią prawo. Sytuacja "Kali
mi zabić krowę to ja mu zabić żonę, bo nie widziałem różnicy..." to
myślenie życzeniowe. Z kradzieżą własności intelektualnej poprzez sieci
p2p trudno walczyć, szczgólnie gdy "p" jest za granicą USA, co jednak
nie znaczy, że należy usankcjonować możliwość wymierzania
sprawiedliwości na własną rękę....

AJP