Re: Monopol NASK

Autor: Krzysztof Oledzki (ole_at_WytnijTo.hoth.jmg.com.pl)
Data: Wed 02 Jan 2002 - 20:42:19 MET

Krystian Stypula <k.stypula_at_home.pl> wrote:
> Chcialbym tez zwrocic uwage na aspekt finansowy - ktos napisal tu, ze
> "domena za 25 zl" to byloby fajnie. Owszem - ale jest to koszt _nierealny_
> przy uwzglednieniu zaplecza technicznego (sprzet, lacza), obslugi (typu
> dziaboland przy telefonach ;-) czy formalnosciach (samo wydrukowanie i
> wyslanie faktury to ok. 2 zl, do tego koszt windykacji...). Owszem - z
> naszego (providerow) punktu widzenia swietnie byloby, gdyby domeny byly
> tanie, ale pewien poziom kosztow jest nie do przeskoczenia.

Hm.. Z czescia sie zgadza z czescia nie. Jednak ja chcialbym zwrocic uwage
na inny problem. Otoz moim zdaniem firma ktora zajmuje sie rejestrowaniem
domen nie powinna swiadczyc uslug zwiazanych z utrzymanie www, poczty, etc.

Nie wiem czy wiecie jak wygladaja obecne ceny NASKu?
Otoz za posiadanie wlasnje domen, uruchomienie serwera
www pod ta nazwa (5 MB), zalozenie 1 konta pocztowego w
tej domenie oraz za konto dial-up oplata instalacyjna
wynosi.... no zgadnijcie ile.. :) Tak!!! 150 zl za com.pl
oraz 200 zl za pl. Tu sa ceny: http://www.nask.pl/u_dialup.html

Jak widzicie cennik zrobiony jest tak, ze NASK na tym swoje zarobi
ale ISP ktory chcialby zaproponowac cos konkurecyjnego musialby
chyba do tego doplacic - bo domene i tak zarajestruje w NASKU
za 150/200 zl, a za wszelkie prace (jak chociazby wyslane faxy
do NASKU) nie moze wziac ani grosza.

Ciekawy jestem jak to wyglada w innych krajach. Czy tam
tez organizacje ktore zajmuja sie obsluga domeny krajowej
swiadcza podobne uslugi do NASK?

Pozdrawiam,

                                Krzysztof Oledzki

--