Re: Moderowanie / mordowanie polipa.

Autor: Michal Zalewski (lcamtuf_at_echelon.pl)
Data: Tue 20 Nov 2001 - 22:26:57 MET

On Mon, 19 Nov 2001, obi wrote:

> I tu wracamy do punktu wyjscia :( p.i.p nie jest i nigdy nie bedzie
> helpdeskiem tpsa. Po to placisz abonament aby moc wymagac pomocy, ale
> w firmie ktorej placisz, a nie na forum p.i.p

No to popros ladnie o wykoszenie wszystkich postow dotyczacych nie
dzialania TPSa. I pozostalych providerow - bo klienci ACC, IPartners itp
tez sie tu czasem odzywaja. I paru portali z kontami pocztowymi, typu
Onet. Zobaczymy, co zostanie...

To o co mi chodzi to bezsporne fakty:

  a) Moderacja polipa zostala wprowadzona jako dzialanie przeciwtrollowe,
     nie zas majace zmienic diametralnie jego charakterystyke,

  b) Obecnej charakterystyce polipa jako wzajemnego helpdesku
     moderacja szkodzi,

  c) Nawet przy Twojej interpretacji przeznaczenia polipa, moderacja
     nie spowoduje zwiekszenia sie popoulacji ludzi piszacych na tematy
     inne niz obecne awarie. Obecnie, owa populacja produkuje moze
     kilka watkow na "tematy organizacyjne" czy na temat "przyszlosci
     Internetu" i inne wspomniane miesiecznie.

Moje konkluzje:

  a) Wartoscia polipa dla wiekszosci ludzi jest niesienie pomocy
     w czasie awarii.

  b) Owa wartosc nie stoi w sprzecznosci z zalozeniami grupy.

  c) Utrata owej wartosci przy okazji usuwania Experta podwaza
     sens istnienia polipa dla wiekszosci smiertelnikow, pozostawiajac
     go jako cos stosownego do naprawde znikomej ilosci dyskusji.

> W skali kraju zapewne masz racje, ale np w mojej okolicy zdecydowana
> wiekszosc "populacji" posiada dostep dzieki alternatywnym ISP

No i?:P

> IMHO tam nie za wiele jest do interpretacji. Opis jest calkiem
> przejrzysty.

Jest tam na tyle duzo miejsca do interpretacji, ze nasze interpretacje
najwyrazniej roznia sie ;)

> Nawet jezeli posty o "pingu zatrzymanym na drugim hopie w tpsa" sa
> sladowo zwiazane z tematyka grupy to sa one _nudne_ jak flaki z
> olejem

Oczywiscie! Ale powiedz, czy one w czyms przeszkadzaja? Nie sa rzeczami,
ktorych na polipie nie powinno byc. Expert taka rzecza zapewne byl. A owe
posty... czasem sa nawet do rzeczy. Jasne, mozna wyjsc z zalozenia, ze na
kazdej grupie powinno byc tylko to, co jest nowe, piekne i ciekawe, i na
kazdej po kolei ograniczyc ilosc postow do kilku miesiecznie... Mozna od
kazdego postujacego wymagac przeczytania ostatnich pieciu lat archiwow
oraz podszkolenia sie w BGP i poczytania o realiach polskich sieci... ale
posty nudne lub glupie mozna tez skasowac bez wiekszej fatygi, jesli jest
ich stosunkowo malo, i jesli trzymaja sie tematu. Siec stala sie
ogolnodostepna, Usenet duzo bardziej popularny, poziom wiedzy typowego
uzytkownika nieuchronnie spada, a ich liczebnosc rosnie - tym niemniej
polip jest jedynym forum, gdzie moga napisac na ten temat. Dopoki nie ma
oddzielnego polip.moderowany, narzekanie na poziom wiedzy postujacych na
temat jest troche niestosowne...

Michal Zalewski [lcamtuf_at_bos.bindview.com] [security]
[http://lcamtuf.coredump.cx] <=-=> bash$ :(){ :|:&};:
=-=> Did you know that clones never use mirrors? <=-=
          http://lcamtuf.coredump.cx/photo/