Re: Uwaga na szantazystow z NASK!!!

Autor: Krzysztof Czuma (czuma_at_elektron.pl)
Data: Tue 27 Jul 1999 - 20:32:16 MET DST

Dzien dobry,

On 27 Jul 1999, Jaroslaw Rafa wrote:

> To nie chodzi o alternatywne DNS-y bo one IMHO nie maja juz w tej chwili
> zadnych szans

No, to tragiczna wiadomosc dla nas wszystkich. Jesli grozba rebelii w
systemie nazw osiagnie poziom zerowy, wszyscy rejestratorzy TLD's
wywinduja ceny do gory, choc juz w tej chwili zysk stanowi 99% ceny
rejestracji.

> (byl taki moment, ze mialy, ale po trochu same zawalily sprawe
> - za duzo sie ich namnozylo...).

Za duzo? O ile mi wiadomo tylko jeden system rozszerzen funkcjonuje. BTW,
przyczyna oslabienia tej inicjatywy nie byly wylacznie wewnetrzne spory
ale rowniez intrygi nieboszczyka Postela et consortes.

> Chodzi o decentralizacje "tej" domeny glownej, obslugiwanej dotychczas
> przez InterNIC. Nie czytales komunikatow ICANN?

Czytalem, a jakze. I twierdze, ze caly proces zmierza do _centralizacji_,
tzn. wyraznego wydzielenia i zawezenia grupy osob, ktore kontrolowac beda
system domen.

Nie oceniajmy rzeczy po pozorach. I RP byla znacznie mniej scentralizowana
niz III RP, choc w I RP rzadzil 1 krol, a w III RP 560 osobowy parlament.
Plwajmy na te skorupe i stapmy do glebi. :)

Pozdrawiam,
Krzysztof Czuma