Re: Statystyki polskiego Usenetu

Autor: Jaroslaw Rafa (RAJ_at_inf.wsp.krakow.pl)
Data: Wed 21 Jul 1999 - 17:08:28 MET DST

Dnia 21 Jul 99 o godz. 12:46, Piotr Kucharski napisal(a):

> ps. z drugiej strony, czemu w arin, nie w ripe?
Pytasz o to, czemu ja szukalem w ARIN, czy czemu adresy sa w ARIN, a nie w
RIPE?
Jezeli chodzi o to pierwsze, to proste: szukalem w ARIN, bo w
RIPE interesujacych mnie adresow (np. 149.156.*) nie ma...
A dlaczego nie ma? Nie wiem, kiedy powstalo RIPE - byc moze kiedy budowano
pierwsze sieci IP w Polsce to RIPE jeszcze nie bylo, wiec poproszono o adresy
IP z InterNIC-u, bo to on wtedy przyznawal? A mniej wiecej dwa lata temu
powstala ARIN i przejela baze po InterNIC-u...
ARIN, RIPE i APNIC maja chyba swoje pule adresow rozdzielone wedlug
poczatkowych dwu bajtow - uzywalem ostatnio np. takiego programiku
VisualRoute (zreszta pisalem tu o nim), ktory dla kazdego hopa w traceroucie
podaje, czyj on jest i gdzie jest. Uzywa do tego celu danych z whoisa, i dla
np. adresow 149.156.* automatycznie pyta sie whois.arin.net, a nie
whois.ripe.net...
Pozdrowienia,
   Jaroslaw Rafa
   raj_at_inf.wsp.krakow.pl