Re: Czy strajk sie udal?

Autor: Jacek Piskozub (piskozub_at_atol.ucsd.edu)
Data: Thu 03 Dec 1998 - 20:15:20 MET

"Tomasz Kłoczko" wrote:

> slawomir <sd000001_at_polbox.com> wrote:

[...]

> : Dlatego tez takie akcje propagandowe/uswiadamiajace problem
> : maja sens.
>
> Bo .. ? (argumentację poproszę ..)
> Co to zmieni, że wszyscy będziemy wiedzieć skoro i tak monopol mozna znieść
> grzebišc bezpośrednio w prawodastwie ? Wiesz jak wyglšda władza bezpośrednia
> ludu pracujšcego miast i wsi ? Czy to przypadkiem nie anarchia ? O to Ci
> chodzi ?
> Tak działa Pan Lepper. Chcesz go naśladować ? (świadomie bšć nie)

Nie wytrzymalem i wtracilem sie. Otoz Lepper tak nie dziala. Gdyby ktos w naszj
dziedzinie chcial dzialac jak on to nie powstrzymywal by sie od laczenia z
0w202122 (na innych wplywajac jedynie slowem) a zajal centrale albo powyrywal
kable. Naprawde nie widzisz roznicy?

A tak ogolnie, akcja (na ile moge to ocenic z Kalifornii) skutek przyniosla.
Zauwazono ja w mediach (tych nie-internetowych). Echa doszly az tu za ocean (TV
Polonia). W demokracji (nawet takiej jak amerykanska) jest to wazniejsze niz
pozbawienia TPSA parudziesieciu tysiecy zlotych.

> : W demokracji potrzebna jest baza spoleczna aby cokolwiek zdzialac,
> : potrzebne jest jak najszersze poparcie spoleczne i one ta baze buduja.
>
> Tak trzeba mieć poprarcie .. senatora, a najlepiej kilku lub jeszcze lepiej
> kilkudziesięciu.

Wlasnie. A senatorowie (czy poslowie) ogladaja telewizje i czytaja gazety (nawet
na sali sejmowej!). Dlatego trafienie z protestem do mediow jest o niebo
wazniejsze niz to czy liczba polaczen byla nizsza czy wyzsza niz zwykle.

Nalezy potraktowac "strajk" raczej jako happening, ale jednak udany!

--
Jacek Piskozub
 Institute of Oceanology PAS, Sopot, Poland