Re: Konkrety: Niekompetencja NASK

Autor: Artur Grzymala (artur_at_zoo.pl)
Data: Wed 23 Sep 1998 - 01:47:49 MET DST

1.
: : : The domain name space is a tree structure. Each node and leaf on the
: : : tree corresponds to a resource set (which may be empty). The domain
: : : system makes no distinctions between the uses of the interior nodes and
: : : leaves, and this memo uses the term "node" to refer to both.
2.
: > Each node has a label, which is zero to 63 octets in length. Brother
: > nodes may not have the same label, although the same label can be used
: > for nodes which are not brothers. One label is reserved, and that is
: > the null (i.e., zero length) label used for the root.
: Co chyba potwierdza ze wbrew temu, co twierdzil, powolujac sie na to samo
: RFC, Artur Grzymala, host i domena to jednak nie to samo.
Zeby zobaczyc, co twierdzil Artur (czyli ja) nalezy cofnac sie kilka postow
wczesniej. Zeby stwierdzic, ze jeden fragment rfc nie przeczy drugiemu,
ktory najprawdopodobniej zostal wyslany z powodu niezrozumienia terminu
label (to nazwa domeny (hosta), a nie przyporzadkowany mu rekord),
trzeba sie troche nameczyc i dotrzec do konca tego postu.

A teraz maly kurs.

a - 1 literka
b - 2 literka
c - 3 literka
d - 4 literka
e - 5 literka
f - 6 literka
g - 7 literka
h - 8 literka
i - 9 literka
j - 10 literka
k - 11 literka
l - 12 literka
m - 13 literka
n - 14 literka
o - 15 literka
p - 16 literka
q - 17 literka
r - 18 literka
s - 19 literka
t - 20 literka
u - 21 literka
v - 22 literka
w - 23 literka
x - 24 literka
y - 25 literka
z - 26 literka

Byly to literki uzyte w rfc 1034. Z literek tworzy sie slowa. Znajomosc
literek nie jest warunkiem wystarczajacym rozumienia slow.

Teraz tlumaczenia obu fragmentow rfc (nie zbyt dokladne, ale oddajace
sens)

Fragment, na ktory sie powolalem:
[...]
Przestrzen nazw domen ma strukture drzewa. Kazdy wezel i lisc tego drzewa
jest powiazany z pewnym zbiorem (ktory moze byc pusty). System domen nie
tworzy zadnych roznic pomiedzy wykorzystaniem wewnetrznych wezlow i lisci.
Dlatego tez, bedziemy uzywac terminu "wezel" w obu przypadkach.

> Each node has a label, which is zero to 63 octets in length. Brother
> nodes may not have the same label, although the same label can be used
> for nodes which are not brothers.
Kazdy wezel ma nazwe. Dlugosc nazwy nie moze przekroczyc 63 oktetow.
Wezly bracia nie moga miec tej samej nazwy, ale ta sama nazwa moze
zostac przyznana wezlom, ktore bracmi nie sa.

A teraz tlumaczenie tlumaczenia.

Na poczatek drzewo:

                               /\
                             / \
x a b
                           / \ / \
y 1 2 3 4

Mamy dwa poziomy x i y. Na poziomie x mamy dwa wezly, ktore sa bracmi.
Na poziomie y mamy cztery wezly, bedace bracmi parami (1,2)(3,4).

A teraz drogi Panie Jaroslawie, czy moglby mi Pan wytlumaczyc, w jaki
sposob doszedl Pan do tego wniosku:
: Co chyba potwierdza ze wbrew temu, co twierdzil, powolujac sie na to samo
: RFC, Artur Grzymala, host i domena to jednak nie to samo.
?

Szczerze zaniepokojony,
Artur Grzymala