Re: NASK mnie okradl, co robic? (wyjasnienia dla adm-c)

Autor: Piotr Jakubczak (cutspamhere.pj_at_zigzag.pl)
Data: Wed 02 Sep 1998 - 11:21:05 MET DST

>: Niemniej jednak oczywiste jest chyba, ze dla dobra spolecznego
>: domena taka powinna raczej byc wlasnoscia Urzedu Miejskiego
>Nie wiedzialem, ze dobro spoleczne buduje sie w ten sposob.
Niestety i to w kazdej dziedzinie zycia dla dobra spolecznego
mozna zrobic wiele niekiedy dosc duzym kosztem jednostki bez
ponoszenia kary! :( Tak juz jest i chcac zyc w spolecznosci nie ma
wyjscia jak tylko sie z tym pogodzic, choc rozumiem, ze niektorym
przychodzi to z wielkim trudem. ;)

>: Oczywiste
>: jest chyba jednak, ze www.zamosc.pl zaden uzytkownik sieci nie
>: potraktuje jako subdomene lecz slusznie bedzie domniemywal, ze
>: znalezc tam powinien strony www Urzedu Miejskiego w Zamosciu!
>Nie, to oczywiscie nie jest oczywiste. Strony urzedow miejskich
>znajduja sie w domenie um.gov.pl.
Zgoda! Pod adresem www.zamosc.um.gov.pl powinny byc strony
zwiazane z dzialalnoscia Urzedu Miejskiego. Tym niemniej szukajc
informacji o samym miescie, jego historii, uslugach itp. kazdy
zajrzy pod www.zamosc.pl

>Jezeli uzytkownicy internetu nie
>zdaja sobie z tego sprawy, to znaczy, ze rzad wlozyl zbyt malo
>pieniedzy podatnikow w naglosnienie tego faktu.
Masz racje! Powinnismy wywalic troche szmalu, na doksztalcenie
ogolnoswiatowej spolecznosci w dziedzinie poruszania sie po
polskich stronach www. ;))) Moznaby puszczac piekna reklame o
polkich urzedach miejskich na falach CNN i BBC!

>: Nie wydaje mi sie, zeby pozostawala tu jakakolwiek
>: watpliwosc i nie widze powodu, zeby nad tym tak gorliwie dyskutowac!
>Moje watpliwosci opisalem powyzej. Mam tez wiele watpliwosci dotyczacych
>przyczyny zamieszania - regulaminu rejestracji domen firmy NASK.
Co do regulaminu, jego ciaglych zmian i niezbyt dokladnego jego
przestrzegania
przez sam NASK w pelni sie zgadzam. Oczywiscie NASK zawinil i nie podlega
to dyskusji, tym niemniej sens przekazania domeny Urzedowi Miejskiemu w
Zamosciu jest oczywisty. Sprawa otwarta pozostaje jedynie to w jakiej formie
NASK powinien byl sobie z tym problemem poradzic, jakie podejmie kroki w
zaistnialej sytuacji i jakie poniesie tego konsekwencje. Nie demonizowalbym
jednak kwestii administracji domenami przez NASK na podstawie tego
konkretnego przypadku, gdyz idea byla sluszna pokutuje jednak ich blad
z przeszlosci, kiedy to pozwolili Ci potraktowac www jako subdomena, a nie
nazwe hosta w domeni zamosc.pl :)

Piotr