Re: Glos w sprawie dostępu przez TPSA

Autor: Bernard Malinowski (bernard_at_free.polbox.pl)
Data: Sat 04 Jan 1997 - 00:30:24 MET

>Dlaczego strach? Ja np z domena gliwice.pl nie dostane sie na
>newsserwer w AGH, bo mam (w teorii) serwer u siebie. To samo jest z
>TPSA. Porzadek, i tyle.

Nie - to balagan, newsserver TPSA jest read only. Generuje to
niepotrzebny ruch. Najciekawsze ze TPSA (majac okreslone stawki dla
nas) generuje sobie koszty (barterem lub gotowka), ale jak sie bierze
takie oplaty za telefony to koszty chyba nie stanowia problemu...

>Poza tym, jak juz ktos zauwazyl: moj serwis - moje prawo wyboru
>klientow.
>A TPSA daje adres IP i newssewer read only. w3cache - w starym roku
>nie bylo, IRC serwer - nie bylo. To jest konkurencyjna oferta? Jej
>konkurencyjnosc polega jedynie chyba tylko na tym, ze poza oplata za
>telefon nic sie nie placi (jak to smiesznie brzmi "nic" - jakie
>dostajecie rachunki? :))

Jednak konkurencyjna jest, laczac sie via modem odpadaja ci koszty
komercyjnego providera. Nie slyszalem (poza TPSA) zeby ktos
udostepnial swoje servery gratis, bo za telefon, tak czy inaczej
zaplace rachunek. No chyba ze wraz z kontem dostane magiczny numer
telefoniczny na zbonifikowane polaczenie ;-)))

>Po trzecie, nie wiem dlaczego dzielisz swiat na tpsa i 'komercyjnych'.
>Bo dla mnie dostep via tpsa jest platny, i dla mnie jest to takze
>dostawca komercyjny.

Bo jak narazie nie bierze pieniedzy za dostep do servera, a inni tak.

>I wszyscy tpsiarze zamiast jeczec tu, ze serwer irc/news xxx.xxxxx.pl
>ich nie wpuszcza powinni zaczac krzyczec "dlaczego nie ma serwera
>irc/news TPSA!?".

I tu masz racje, stale domagamy sie i bedziemy sie domagac odwieszenia
wspomnianych uslug. Mysle ze Konrad powinien skierowac sprawe gdzie
trzeba - stan aktualny jest niewatpliwym nonsensem.

Pozdrowienia

Bernard