Re: Nowy cennik uslug NASK

Autor: Ireneusz Neska (irek_at_nask.org.pl)
Data: Fri 24 Nov 1995 - 08:11:31 MET

On Thu, 23 Nov 1995, Andrzej Resztak wrote:

> Mysle, ze nie tylko Ty jestes zdenerwowany. Czy to wszystko oznacza,
> ze skonczyly sie czasy gdy mozna bylo wyslac mail'a z prosba o zmiane
> konfiguracji? I teraz najpierw bedzie trzeba wyslac zamowienie
> i po zaplaceniu faktury zmiany zostana dokonane? OK, dobra,
> faktura zostanie wystawiona po dokonaniu zmian. Zgadlem?
> Jesli tak, to przyjdzie chyba jednak z nostalgia wspominac pionierskie
> czasy...

Nie przesadzajmy, takie rzeczy nadal bedziemy wykonywac nieodplatnie.

> PS. Pamietam jak NASK (prof. Hofmokl) argumentowal kiedys, ze siec
> jest tania. Wyslanie wiadmosci jest 10 razy tansze przez siec
> w porownaniu z telegramem :). Czasy sie nieco zmienily,
> ale NASK ma nadal bardzo wiele do nauczenia sie.
> Tyle tylko, ze nie musi. I tak zrobi co zechce.

Nie tyle NASK zrobi co zechce ale zrobi to, do czego zmusi nas ekonomia.

> PS2. Dziwie sie Irku, ze nie uwazasz tych cen za wygorowane.

Ja tego nie powiedzialem, ale te ceny sa uzasadnione ekonomicznie. Przy
nizszych cenach nie stac nas by bylo nawet na utrzymanie laczy. To lacza
dzierzawione od TPSA sa takie DROGIE i my MUSIMY za nie zaplacic.

> [...]
> taki zakup? Jesli ktos potrafi obliczyc to moze przeslac
> odpowiedz, ale uwaga - wynik moze byc czytelniejszy jesli
> bedzie wyrazony w dniach, a nie w latach. I w dodatku
> zaklada, ze na dysku nie przechowuje sie stron HTML,
> ktore sa ponad 10 razy cenniejsze.
> Cennik za przesyl danych wydaje sie byc podobnie
> atrakcyjny. I to wszystko w dobie wkraczajacych multimediow?
>
> PS3. To wszystko prowadzi do wniosku, ze najwyzszy czas aby KBN
> zaczal finansowac UCZELNIE, a nie NASK. Co bylo juz dawno
> proponowane, ale dotad nie zostalo zrealizowane.

Bardzo tego chcemy. To by nam bardzo uproscilo sytuacje.

Pozdrawiam

Irek