Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] MBR GPT itd

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] MBR GPT itd
From: Marcin Debowski <agatek@INVALID.zoho.com>
Date: Fri, 19 Jan 2024 00:40:24 GMT
On 2024-01-18, Trybun <MLSCh@jachu.cb> wrote:

> A konkretnie? Dla mnie to magia, mogę coś próbować zrobić z dyskiem, ale
> tylko wtedy gdy jest widoczny w systemie.

Jesli dobrze kojarzę to jakiegoś Linuksa (np. z "live" z pendrajawa lub
płyty) od czasu do czasu tykasz? Jesli tak, to odpal, otwórz okienko
terminala, zidentyfikuj, który to ssd, jeśli to sata lub sata po usb to:
lsblk|grep sd

np.:

agatek@agatek:~$ lsblk|grep sd
sda      8:0    0 465.8G  0 disk
└─sda1   8:1    0 465.8G  0 part /data/0
sdb      8:16   0 476.9G  0 disk
├─sdb1   8:17   0     4G  0 part
└─sdb2   8:18   0   400G  0 part /

Jeśli to będzie przykładowo sda to dalej:
sudo dd if=/dev/zero of=/dev/sda count=1 bs=1M

Tylko sie nie pomyl w literkach dysków.

Potem możesz spróbować założyć pustą tablicę dla GPT:
sudo fdisk /dev/sda
1) "g" ("o" dla MBR)
2) "w"

--