Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] jaki program ostrzegajacy ze wiatrak gpu zmarł

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] jaki program ostrzegajacy ze wiatrak gpu zmarł
From: PiteR <email@fauszywy.pl>
Date: Sat, 13 Jan 2024 11:13:40 GMT
in <news:unrqlh$2s5$1$pioruns@news.chmurka.net>
user pioruns pisze tak:

> Sama praca na pulpicie bez wiatraka nie zniszczy karty, ona sobie
> poradzi z takim obciazeniem rzedu 0-3% bez problemu.

> Niektore karty nie przejda testu BIOSu jak nie ma wiatraka
> sprawnego. Ale wiekszosc dziala dalej po niewykryciu wiatraka.

To źle. Komputer nie powinien się dać włączyć. Karta na swoim pcb
powinna mieć piszczyk za 50gr że jest jej za gorąco. Minus dla
projektantów peceta. W ogóle to pecet powinien podlegać całkowitemu
remontowi kapitalnemu myślenia o komputerze. Więcej informacji o
zdrowiu przymusowo pokazywanych wielkimi literami i więcej zabezpieczeń
przed głupotą usera.

> Zamiast monitorowac RPM wiatraka, monitoruj temperatury. Jak sie
> karta zacznie przegrzewac, wtedy bedziesz wiedzial ze to wiatrak
> nawalil. Do monitorowania temperatur masz narzedzia od AMD i
> Nvidii, a takze setki third party.

Będę to być może wiedział, być może zdąże zareagować, być może
rozróżnię temperaturę jeszcze normalną 80st? od grania a już
nienormalną bo przegrzanie 90st? tylko to nie dla mnie, nie gram
i mam kartę pasywną.

To dla mlodzieży która myśli o graniu a nie sprawdzaniu temperatury.
Taki wyłącznik bezpieczeństwa jak w czajniku ;)
żeby mu zawył alarm i najlepiej nie dał się wyciszyć.

--
Piter

#jebac fliperów pasozytów hieny cmentarne