Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] i5-4590S a HDMI

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] i5-4590S a HDMI
From: Szwambuł Trantiputl <trantiputl@duck.com>
Date: Fri, 23 Dec 2022 22:53:59 +0100
Wcale nie przypadkiem, dnia Fri, 23 Dec 2022 22:34:24 +0100
 doszła do mnie wiadomość  <1mfltxtpn52vk.cafrmy3qvhvc.dlg@40tude.net>
od Jacek Maciejewski <jacmac@go2.pl>  :
>Jak wiadomo, procek i5-4590S ma zintegrowaną grafikę. W pewnej płycie
>(H97M-PLUS) z tym prockiem jest uwalone wyjście HDMI lecz działa DVI i
>VGA. Jak sądzicie, to coś co się popsuło jeśli chodzi o wyjście HDMI
>jest umiejscowione na chipie procka czy raczej na jakimś dodatkowym
>scalaku pomiędzy prockiem a gniazdem, obsługującym ten standard wyjścia?
>Innymi słowy, czy jak wymienię procek to HDMI zacznie działać czy raczej
>nie?

Na zdjęciu tej płyty za portem HDMI masz chip, który łączy wyjście
proca z samym portem, za chipem są pewnie też zabezpieczenia przeciw
przepięciom(zdjęcie w necie jest zbyt małej rozdzielczości, więc nie
widać oznaczeń chipa).
Pewnie chip odszedł, nie jestem pewnien, czy to się opłaca wymieniać,
chyba, że masz dawcę tego chipa z jakiegoś złomu.
--
Pójdziesz Pleśniowy
Legniesz Ciekliwy