Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Różnica między upsami

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Różnica między upsami
From: m4rkiz <m4rkiz@mail.od.wujka.na.g.com>
Date: Wed, 21 Dec 2022 21:58:31 +0100
W dniu 21.12.2022 o 07:58, Roman Tyczka pisze:
Szukam UPSa o dużej pojemności, żeby w razie zaniku prądu używać go do
doładowywania laptopa.

popatrz na p.m.e. w wątek Powerbank vs akumulator motocyklowy
generalnie zasilanie laptopa z ups to słaby pomysł o ile nie potrzebujesz 230V
do innych celów

No i zauważyłem, że są UPSy od APC, które mają różne parametry, np.:

Smart-UPS 1000
Smart-UPS 1500

ale wg opisu jaki udało mi się znaleźć do obu da się wpakować
maksymalnie dwa takie same akumulatory 17Ah. I teraz moje pytanie, czy
one się różnią tylko maksymalnym dopuszczalnym obciążeniem czy są inne
różnice?

to jest maksymalne obciążenie w VA, akumulatory (o ile ups będzie je w stanie naładować, a one zapewnią odpowiedni prąd można dać dowolne, obojętnie czy zmieszczą się w środku czy nie - ja mam podłączone, stojące obok dwa INERGE TI-12-45-AD AGM 12V 45Ah i ups radzi sobie dobrze, zmniejszyłem mu tylko napięcie ładowania

https://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:GfLqnohi-S0J:https://nissandiesel.dyndns.org/viewtopic.php%3Ft%3D2891&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl=pl

http://jelmerbruijn.nl/apc-ups-smart-ups-1500-battery-float-voltage-adjustment/

bo akurat bardziej mi zależy na długiej żywotności niż czasie podtrzymania

do czarnych smartów można też dorzucić karty sieciowe AP9617 i wyższe, co może być ciekawym dodatkiem (mam np. logowanie parametrów sieci i przerw wysyłane na ftp)