Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] [zabytek] 486 - problemy z dyskietkami

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] [zabytek] 486 - problemy z dyskietkami
From: "kang...@gmail.com" <kangyooni@gmail.com>
Date: Tue, 1 Nov 2022 14:16:10 -0700 (PDT)
On Tuesday, November 1, 2022 at 10:44:37 AM UTC-7, heby wrote:
> Samo Internal nie da takiego kopa, jak osobny cache, w wielu
> apliakcjach. Wiem, jako uzytkownik wszystkich konfigów w tamtych latach
> (wliczając w to uszkodzony Internal w AMD486-80).

Święta prawda. A problem rozwiązany!
Pamiętacie słowo-klucz z tamtych czasów: NIEKOMPATYBILNY? Jedno z drugim nie
działało z niewiadomych przyczyn, choć działało w innym zestawie? Cóż, jest
niekompatybilne, trudno :)
Problemem był procek ST 486DX2-80 (puszczony na 66). Podłożyłem Intela DX2-66 i
śmiga cache WB, startuje bez turbo, wyniki dużo lepsze. W ogóle ten ST to jakiś
zabytek, jeszcze bez CPUID ("przedstawienie" się procka w kodzie maszynowym).
Natomiast Intel się dużo mocniej grzeje, stąd wolałem ST - zanim doszedłem do
momentu, gdzie mogłem je przetestować.

Druga "niekompatybilność" teraz:  Trident TVGA9000B śmiga ładnie nawet pod
win95 które wrzuciłem. Natomiast pod Wolfenstein3D są interferencje - takie
pionowe paski co pół cm, lekko widoczne. Nie ma ich w żadnym innym trybie
graficznym. Nie ma ich także inna karta VGA - Cirrus Logic na ISA. Co to może
być? Zależy mi na Tridencie, bo takowąż karte miałem 30 lat temu, sentyment.

P.