Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Acerze Athlonem jest u mnie

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Acerze Athlonem jest u mnie
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Sun, 17 Jul 2022 01:14:18 +0200

"Eneuel" tarao4$1o1t$1@gioia.aioe.org

Od godziny ~9:55.
Wtyczka DC zasilacza mniejsza (cieńsza) niż w dwóch pozostałych
moich Acerach.
Kingston RBUSC 180S3764GJ2
WDC PC SN530 SDPNPZ-256G-1002
Partycja systemowa jest na Kingstonie.
6GB RAM ma system, pusty S wykorzystuje prawie połowę
2GB RAM ma GPU, ale może wziąć jeszcze, dodatkowo 3GB?
RegEdit jest zabroniony, bo jest nieznany. ;)
Na razie laptop pracuję bardzo cicho, niemal bezgłośnie.
Obciążenie CPU -- kilka procent.
Kiwaniem myszy można wejść na 30%.
(źle to wróży?)
Klawiatura wygodna.
1758 g waży sam laptop.
257 g waży zasilacz z jego przewodami.
Zasilacz jest ciepły, ma około 40° Celsjusza.

W trybie S niewiele mogę zrobić, dlatego chyba przejdę w normalny, docelowy...

Przeszedłem.

Obudowa skręcona chyba 11 wkrętami.

Ogólne wrażenie -- bardzo dobre. :)

Wentylator pracuje na bardzo wysokich obrotach, gdy lapek jest w BIOSie, ale
nie wyje.

-=-

Właśnie uporałem się z klonowaniem W11. :)
Ma tylko UEFI (chyba wymóg Win11) -- co przysporzyło mi kłopotów,
bo do tej pory klonowałem głównie na MBR; na GPT -- bardzo dawno...

Easy BCD nie współpracuje do końca z GPT.

Obecnie mam dwie kopie W11... Dwie pierwsze próby zakończyłem fiaskiem.
(chlip, chlip -- szkoda dysku SSD)
Może przyczyną była moja zuchwałość? -- chęć kopiowania systemowej
partycji partycjonerem, którego nawet nie zainstalowałem, lecz
uruchomiłem z dysku (na którym  był kiedyś zainstalowany -- w nowym
komputerze nie miałem niemal niczego) podpiętego via USB?... Może
dlatego, że próbowałem klonować bardzo starym programem?... Nie wiem,
w czym tkwił problem, ale gdy podszedłem z należytym szacunkiem ;)
wszystko poszło tak, jak chciałem...

-&-

Remont balkonów w toku...
Zdrówka...

-=-

Dyski tak sobie szybkie. Acer na Athlonie jest zdecydowanie wolniejszy
niż na i5 7200U, ale nie jest ociężały, choć machanie palcem po tochpadzie
wbija CPU na ~30%... Dostęp do SATAnistycznego dysku jest utrudniony...
Zamierzam ten dysk zastąpić 500 GB HDD Seagate 7200 rpm. Na tymże
64 GB Kingstonie był W11. WDC NVMe był czysty.

Chcę dorzucić 8 GiB albo 16 GiB RAM -- by mieć w sumie 12 GiB albo 20 GiB.

-=-

Ekran ładny, lapek lekki... Tani... SSD Kingstona chyba wrzucę
do netbooka, na którym postawię (jeśli zdołam) Chrome OS Flex...

--