Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Nekrolog

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Nekrolog
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Sat, 9 Jul 2022 21:34:10 +0200

"Eneuel Leszek Ciszewski" taabb9$2fs$1@gioia.aioe.org

Ten:
 https://store.acer.com/pl-pl/acer-aspire-3-laptop-a317-33-srebrny
można kupić za 1784,05 z VAT, ale czy to ma miejsce na HDD?
Nie:
  - czy ma dość wolnego [po co mi szybkie?] miejsca,
ale
  - czy ma: slot, przewody, mocowanie 2.5" dysku...
Miejsca by starczyło aż na dwa 2.5" HDD...

CPU (PentiumR Silver N6000) trochę słaby?
Brak dedykowanego GPU.
Ale cena niska. :)

Jeśli ktoś zna ten komputer i chce podzielić się
wrażeniami -- chętnie poczytam.

[ostatecznie można by przykleić (może klejem z pałeczek ;)
topionych gorącem) HDD wewnątrz laptopa i podpiąć via USB,
jeśli nie ma SATAnistycznych slotów AHCI...]

[taki klej to błąd -- trzeba przykleić dwustronną taśmą piankową...]

Naprawdę nikt z Was nie zna tego komputera?
Czy nikt nie chce opisać swych wrażeń?
[pewnie mnie nie kochają... chlip, chlip...]

Do wrażeń z używania F-S dorzucam jeszcze softny problem.
Otóż pewnego dnia WinZgroźny spostrzegł, że jest nielegalny...
Wiem, że nie można używać nielegalnych kopii oprogramowania,
więc czym prędzej [po ~tygodniu miałem dość agresywnych
upomnień] skasowałem tę illegalną kopię, by w jej miejsce
wrzucić inną -- od tej pory WinZgoźny nie marudził aż
do końca żywota F-S...

WXP na F-S też kiedyś coś wykrył -- też wywaliłem
illegalną kopię, by w jej miejsce wrzucić inną...

Dostawca WXP poinformował mnie o tym, jak nie wpaść
w takowe upomnienia, ale jednak jakoś ;) wpadłem...

-=-

Szkoda mi tego F-S -- zżyłem się z nim tak mocno...
[atakowana kurzajka na palcu też jakby puszcza...
skóra wokoło niej jest już nieźle odarta, ale
sama kurzajka jeszcze trzyma się resztkami
swych kurzajskich sił... pewnie tej kurzajki
też będzie mi brakowało, gdy już pozbędę się
jej obecności...] Odchodzi w niebyt pewna epoka...

Adapter SATA-PATA_UDMA_5 kupiłem dwa lata temu.
(nie wiem, kiedy dostałem, ale zapłaciłem w kwietniu 2020 r.)
DDR2 kupiłem 01 sierpniu 2018 r.

Adapter 34 zł bez odliczeń
DDR2 46 zł z odliczeniami

Do tego kilka pln na wtyczkę z gniazdem DC, trochę pasty
ciepłowprzewodzącej, trochę cyny, pasty zwilżającej do
lutowania... I mikrosłicze z guana... Nie pamiętam daty
kupna mikrosłiczy a nie mam ochoty na szukanie...

Lepsze byłyby mikrosłicze wygrzebane ze śmietnika...
Ale wówczas postawiłem na nowość, młodość... ;)

[jakby ktoś z pleców zdjął worek cementu...
ale z innej strony -- nie mam już komputera
a na F-S chciałem jeszcze testować Linuksy...
trzeba kupić nowy laptop... najlepiej
z dwoma HDD, ale przynajmniej z jednym]

Pozostały:
- adapter SATA-PATA_UDMA_5