Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Dwa HDD w lap_topie

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Dwa HDD w lap_topie
From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <prosze@czytac.fontem.lucida.console>
Date: Mon, 30 May 2022 23:37:40 +0200

"Irokez" 62911af6$0$502$65785112@news.neostrada.pl

Musisz wyeliminować wykluczające się elementy.

A to dlaczego? -- co (lub kto) mnie zmusza?

Można zacząć od "nowoczesny", "z miejscem na prehistoryczne
2 dyski twarde", "obsługę 4 dysków jednocześnie" i "tani"

   "Irokez" 62826c68$0$467$65785112@news.neostrada.pl

   > jakiś czas temu i mam tam 2 dyski (2,5" oraz M.2)

Połączyłeś prehistorię z nowoczesnością? ;)

-=-

By było jasne:
- mam dwa laptopy, w których są dwa mechaniczne dyski
  (dwa HDD na jeden laptop, czyli łącznie cztery)

- w jednym mam dwa mechaniczne + jeden SSD
  (z tego teraz stukam tę wiadomość)

- przed rokiem widziałem nowego Acera z optycznym napędem
  (rzecz jasna także z M.2)

- w necie są pokazane nowe (z 2022 roku) laptopy z optycznym napędem
  (rzecz jasna także z M.2)

Ogólnie łatwo znaleźć laptop łączący rzekomą
prehistorię (HDD) z (M.2) nowoczesnością...

-=-

Rzekoma prehistoria (2.5" HDD) jest nadal rozwijana.

Problem w tym, że rozłożenie obciążenia na dwa niezależne HDD
umożliwia swobodną pracę 64W10, dlatego trolle M$ zwalczają
takie rozwiązania?...

Mam dwa laptopy z dwoma HDD oraz 64W10, więc wiem, co piszę.

Dokładniej -- mam obok dwóch HDD także małe RAMdyski, w jednym
z laptopów także SSD NVMe, ale bez tegoż NVMe swobodna praca
64W10 też jest możliwa. Część NEIZWYLE WAŻNYCH TYMCZASOWYCH ;)
plików skierowałem na RAMdysk, część na dodatkowy... Takim oto
sposobem 64W10 pracuje spokojnie bez zapychania mechanicznych
dysków... Coś, co na jednym HDD jest niemożliwe z uwagi na 100%
zajętość HDD -- na dwóch HDD i RAMdysku jest bezproblemowe...

Czy M$ nie może kierować tych tymczasówek wprost na RAM,
zamiast na systemowy dysk? -- może, ale nie kieruje... Może
kierować, bo łącznie te tymczasowości zwykle zajmują mniej
niż 1 GB a RAMu w przeciętnych laptopach jest tak dużo, iż
zabranie 1 GB (podczas aktualizacji itp. pielęgnacyjnych
czynności) niewiele znaczy... Może, ale nie chce! Woli
zmuszanie swych szanownych ;) klientów do inwestowania
w SSD -- czyli coś, co jest niszczone zapisami...

Tak oto M$ dba o środowisko...

Rzecz jasna dwa HDD przydają się tak sobie zawziętym
graczom, potrzebującym SSD...

-=-

Dzięki Irokez za rozmowę...

--