Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] Porysowane plyty

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] Porysowane plyty
From: ptoki <sczygiel@gmail.com>
Date: Fri, 25 Mar 2022 10:28:20 -0700 (PDT)
piątek, 25 marca 2022 o 03:25:07 UTC-5 ąćęłńóśźż napisał(a):
> Płyty DVD z nagraniami z rejestratora CCTV (mp3 po ok. 40 minut) źle się
> odtwarzają, zatrzymują odtwarzanie po kilku sekundach nawet
> z zawieszeniem programu/systemu (VLC Player + Windows).
> Płyty nagrane 2 lata temu.
> Ponoć porysowane jeśli się przyjrzeć (nie miałem w ręku, generalnie użytek
> biurowy).
> Czym najlepiej spróbować zgrać nagrania na inny nośnik?
>
> BTW iść programowo, czy hardwarowo ewentualne polerowanie (jakby co zlecenie
> do profesjonalnego labu, ale to by bardzo długo
> trwało)?
> [...]

Najpierw sprawdz czy rysy sa na przezroczystej czesci czy na tej zadrukowanej.
Czesto mazaki ktorymi sie opisuje plyty po latach przesiakaja i niszcza zapis.
Podobnie jak dlugopis ale on robi to natychmiast.

Kiedys nieco pomagalo uzycie napedu dvd zamiast cd bo one mialy jakims cudem
lepsza korekcje bledow.
Teraz mozna sprobowac jakiego upartego programu do kopiowania plyt. Ale nie
wiem ktory najlepszy.

Co do polerowania to albo reczna metoda jakims drobnym srodkiem polerskim
(mleczka do lakierow samochodych z serii ultracut i potem fine cut.
Albo jakis gotowy zestaw do polerowania plyt.

Od wielkiej biedy mozesz sprobowac polerowania palnikiem ale to dobrze jest
pocwiczyc na czyms co nie jest dla ciebie wazne.