Lista pecet@man.lodz.pl
[Lista archiwów] [Inne Listy]

Re: [PECET] SSD, smart, wear leveling i inne bzdury... co jest grane?

To: pecet@man.lodz.pl
Subject: Re: [PECET] SSD, smart, wear leveling i inne bzdury... co jest grane?
From: ptoki <sczygiel@gmail.com>
Date: Tue, 15 Feb 2022 00:56:53 -0800 (PST)
wtorek, 15 lutego 2022 o 01:21:51 UTC-6 Roman Tyczka napisał(a):

> Taka mnie jeszcze refleksja naszła... mówisz "cache przeglądarki", ale
> naturą wszelkiego cache jest raz zapisać i potem czytać, czyli po
> wejściu na stronę X większość elementów zapisze się raz i będzie w cache
> (obrazki, skrypty, style), ponowne wejście na tę stronę nie będzie już
> tych plików zapisywać, bo są już w cache, prawda? Czyli, żeby nawalić
> tyle zapisów na dysk trzeba by wchodzić bez przerwy na nowe strony,
> dziesiątki lub setki nowych stron dziennie. Coś mi tu nie gra, tak

Niestety stronki sporo smiecia zbieraja, reklamy, ciastka, ustawienia.
Przegladarka zapisuje swoje info o tabach otwartych, itp. Jest tego nieco.
Warto sobie puscic jakis monitor zapisow i zobaczyc co tam lata. Mozna sie
zdziwic.ile tego smiecia tam biega.
Szczegolnie na windowsach.

> raczej z internetu nie korzysta przeciętny wyborca, wchodzi w większości
> na te same strony z pewnej zamkniętej puli, czasami otworzy linka od
> znajomych lub z przypadkowego maila od scammera. Myślę, że ponad 50% to
> będą te same strony. Owszem, tam też będą nowe pliki, ale nie jest tak,
> że jak 10 razy otworzysz onet, który ma 10MB we wszystkich plikach
> głównej strony, to na dysku zostanie zapisane 100MB.

Stare czasy. Tam tak bylo. Dzis stronki wciagaja mase smiecia i sie to przez
cache przewija. No i przegladarki same w sobie tez sporo pisza.